Waar kan ik het best aan gratis materiaal (betonplex) komen,voor het maken van konijnenhokken?

Sinds kort werk ik als vrijwilliger bij een zorg- en verpleegcentrum. Daar help ik op de dierenweide. Er zijn oa. konijnen die worden gebruikt voor een aai dierenproject. Veel oudere mensen worden rustig als ze een dier, konijn, op schoot hebben. Nu zijn de hokken daar in niet al te beste staat meer, en in deze tijd van bezuinigingen is er geen geld meer voor nieuwe hokken.
Een medewerker die er al jaren werkt had al tekeningen en plannen gemaakt om nieuwe hokken te maken met betonplex, maar de partij materiaal die hem was toegezegd, is gestolen.
Omdat er ook geiten in de dierenweide lopen is juist dit materiaal erg geschikt.
Heeft iemand tips hoe ik dit slim kan aanpakken?
Bij welke soort bedrijven blijft er bijvoorbeeld veel betonplex als restmateriaal over.
Het mooiste is als er 6 a 8 dubbele hokken gemaakt kunnen worden.
Nou, ik wacht af en zie jullie ideeën tegemoet....!

Toegevoegd na 39 minuten:
Het zorgcentrum staat in Amersfoort.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Probeer eens bij een bouwplaats te kijken en vraag daar aan de mensen die daar werken.
Meestal is er wel een restant of een afvalstuk wat niet meer gebruikt wordt en beland dan in de container.

En inderdaad marktplaats, speurders, dat soort sites kan je ook in de gaten houden.
Maar meestal willen die wel geld zien en daar het om een nobel streven gaat adviseer ik om bij de diverse bouwplaatsen langs te gaan.
Of bellen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aannemers gebruiken betonplex om bekisting van te maken voor het storten van beton, Vandaar ook de naam van dat materiaal. Na enkele malen gebruik zitten er beschadigingen aan, waardoor ze het wegdoen. Dan kan er best nog een kleiner stukje goed zijn, voldoende om een konijnenhok van te maken.
Zoek eens goed op Marktplaats.nl, of plaats daar zelf een advertentie.