mag je wettelijk gezien postzegels voor de wereld gebruiken voor post van nederland na belgie?

ik heb post dat van nederland na belgie moet, ik zou dan postzegel europa nodig hebben, echter de winkel medewerker had geen europazegels en zei dat wereld zegels ook voor de hele wereld zijn, dus ook belgie. de wereld zegels zijn wel veel duurder, maar kan ik dan toch wel wereld zegels gebruiken om post na belgie te sturen of moet ik na een andere winkel gewoon europazegels kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je meer betaald voor een goedkoper iets, maakt het niks uit (bijvoorbeeld 20 postzegels gebruiken terwijl je er maar 1 nodig hebt) pas als je minder betaalt dan nodig is, gaan ze iets doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn zeg dat ze geen Europazegels hadden. Dat is hetzelfde als dat je naar de slager gaat voor gehakt en die heeft opeens alleen maar biefstuk ;) Verder: kleine tip, kijk eens na wanneer je het woord NAAR gebruikt en NA. Ik weet dat ik geen spelling mag verbeteren maar het is echt heel belangrijk dat je het goede woord gebruikt in de rest van je leeftijd. Pietje staat NA Jantje in de rij (dus achter hem)
Pietje gaat NAAR Jantje toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je stuurt dus post NAAR belgië.

Het beste antwoord

Ja. Zolang je zorgt dat je genoeg postzegels plakt, mag je elke variant gebruiken. Je zou zelfs de hele envelop mogen volplakken met 1-cent zegels uit 1930, als je in totaal maar op de prijs van verzending naar België komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat mag gewoon, maar die zijn natuurlijk wel duurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor daar is niets wettelijks aan, het is gewoon duurder ;)