Is een bot na een breuk ( geruime tijd later ) sterker of zwakker op de plek van de breuk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Op de plek van de breuk sterker. Op de plek van de breuk is het bot wat verdikt en daardoor steviger.
Een nieuwe breuk zit vaak op een andere plek; er vlak boven of onder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de breuk zelf wordt sterker doordat er meer en dikker bot gevormd wrodt om de breuk te heelen. de plekken er vlak naast lijken dan zwakker te worden maar in principe is dat onbeschadigd bot en dus even sterk als voor de ontstaane breuk. Wel zie je dat op de plekken vlak naast de eerste breuk een volgende breuk ontstaat bij een ongeval , waarschijnlijk door het vershil in sterkte
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of je breuk goed genezen is of nog jaren heeft liggen sukkelen en hoe oud je bent.
Ben je nog (redelijk) jong dan geneest een botbreuk sneller en is het normaal gesproken op die plaats sterker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe sterker. Daarom kunnen sommige chinese vechtsporters zo hard slaan. Tijdens de trainingen lopen ze vele minuscule scheurtjes in de botten van hun handen op.
Als die genezen zij die sterker dan voorheen.