Betalen mensen in de gevangenis ook belasting?

Gaat dat dan via acceptgiro's of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://lexius.nl/regeling-arbeidsloon-gedetineerden
hier kun je het een en ander nalezen over arbeidsloon gedetineerden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het is andersom..
Ze vieren vakantie van onze belastingcenten!

Het beste antwoord

Ja, als ze inkomen hebben, bv uit onderneming (loondienst is minder waarschijnlijk) of vermogen, dan betalen ze daar gewoon belasting over. Via acceptiro's, internetbankieren e.d.

Toegevoegd na 31 minuten:
Per 1 mei 2000 is de Wet socialezekerheidsrechten gedetineerden (WSG) in werking getreden.
Behoudens beëindiging van de WW-uitkering of bijstand wegens detentie, geldt beëindiging van de uitkering sedert 1 mei 2000 eveneens voor de ZW, WAO, WAZ, Wajong, TW en Anw.
De AOW valt buiten de WSG. Deze uitkering loopt door tijdens de detentieperiode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord!

Andere antwoorden (3)

Iedere inwoner van Nederland betaalt belasting oftewel is belastingplichtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt in het vonnis rekenig gehouden met het inkomen. Als je werkt ben je natuurlijk je baan kwijt en krijg je een uitkering die naar mijn weten meestal wrodt aangepast zodat je niet meer krijgt als Zak en kleed geld. Dat gebeurt nl. ook met mensen die dakloos zijn en in een opvanghuis komen. Je krijgt dan een gewone bijstandsuitkering. Die in zijn geheel aan de instelling vervalt als eigen bijdrage en je krijgt dan ongeveer (8 jaar terug) 275 gulden! per maand als zak en kleed geld... meestal wrodt dat dan ook nog eens door een ander beheerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar moeten ze belasting over betalen? Ze hebben geen inkomen of uitkering. Ze verdienen als ze daar tenminste kunnen werken ongeveer 12 euro per week. Dat is te weinig om ook nog belasting van te hoeven betalen.
Mochten ze "buiten" nog een bedrijf hebben oid wat doorloopt, dan zal daar gewoon belasting over betaald moeten worden. Dat zullen de achterblijvers dan regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh op die manier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel duidelijk! +1