Waar komt de combinatie rugkrabber + schoenlepel vandaan?

Ik woon alleen, dus heb graag een rugkrabber in huis.
Meestal wordt die verkocht met een schoenlepel aan het uiteinde.
Waar komt deze combinatie vandaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha ik kan overal bij op mijn rug.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lotte 18.. slangemens, hihi..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de Action hebben ze uitstekende ruggenkrabbertjes voor krap een euro, die nog uitschuifbaar zijn ook, zodat je niet zo;n lang apparaat hoeft op te bergen. Formaat scheermesje. Zeer aan te raden.

Het beste antwoord

Beide voorwerpen zijn bedoeld om met enig gemak gebruikt te kunnen worden, dat vertaalt zich in deze gevallen in een lange steel/ stok.

Als je die stok toch al lang moet maken voor de ene functie (schoenlepel waarbij je niet zo hoeft te bukken) is een combinatie met de andere functie (er door de lange stok goed bij kunnen' niet zo gek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij alle luxere uitvoeringen zie ik staan "made in Italy". Wat doet vermoeden dat die combinatie in Italië bedacht is. Dat land was al wereldwijd bekend om z'n goede wandelstokken, en daar is de ruggenkrabber/schoenlepel later bij bedacht.
Amadea