Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is het artillerie schietkamp bij Wezep en 't Harde en wordt dit terrein volledig gebruikt?

Ik verbaas me altijd over de enorme afstand waarover ik de borden: Schietterrein Levensgevaarlijk, zie staan vanaf Wezep richting 't Harde.
Weet iemand hoe groot dit terrein is en of het volledig wordt gebruikt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens http://www.destentor.nl/regio/angst-voor-brand-niet-nodig-1.3123794 is het 5500 hectare groot. Dat is een flinke lap grond.

Of het geheel of gedeeltelijk gebruikt wordt, weet ik niet. Er wordt daar niet alleen geschoten met 'kleine' wapens maar ook met mortieren. Ook laat men er explosieven exploderen en wordt er munitie vernietigd. Uiteraard moet dan met een riante veiligheidsmarge rekening worden gehouden en kan het terrein niet (bij wijze van spreken) tot aan het hek worden gebruikt.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoedde al dat het niet volledig tot aan het hek gebruikt zou worden omdat daar spoorlijn loopt en het ligt op ca. 50 meter acjter station 't harde
Ivana
9 jaar geleden
Bij de Harskamp gisteren nog schieten gehoord. Je hoort ze wel, maar zien doe je nooit wat en het fietspad loopt er vlak langs.

Andere antwoorden (1)

Als je ver kunt schieten, moet je dat ook ergens oefenen, want het gaat er om op die grote afstand ook nog iets te raken. Het artillerieschietkamp Oldebroek is zelf ongeveer 8 kilometer lang, en samen met het militair terrein op de aangrenzende Doornspijksche Heide ten zuidwesten van de N 309 (Epe – ’t Harde) ziet het geheel er op de kaart zo uit: http://wetten.overheid.nl/Illustration/249594
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding