Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een loting bij de woningbouw voor een huurhuis?

Loting bij de woningbouw... Erg mooi voor starters. Hoe weet ik nou of dat wel allemaal eerlijk gaat? Gaat die loting via een automatisch systeem? Lijkt me niet dat ze werkelijk lootjes trekken... En de mooie huizen op mooie locaties daar word je nooit eerst bij en huizen op b locaties wel...?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Iedereen die op de loting inschrijft heeft evenveel kans. Dus als er 400 mensen inschrijven op een huis, dan heb je een kans van 1 op 400 om te winnen.
Vaak zitten er wel voorwaarden aan, dat als je wint je het huis ook echt moet accepteren, anders mag je een tijdje niet meedoen (zo was het bij mijn woningbouw tenminste).

Ik weet niet of het helemaal eerlijk gaat (lijkt mij wel, wat hebben ze er aan om dit te vervalsen?) en op welke manier ze dit doen, maar ik heb persoonlijk mijn woning op een mooie locatie via dit systeem gewonnen. Dus je kunt wel winnen.
Meestal zitten er inderdaad iets minder mooie woningen in dit systeem, maar af en toe wel iets moois.

Toegevoegd na 47 seconden:
Het is teveel gedoe om voor elke woning loting echt lootjes te gaan trekken, ook veel onnodig papierwerk, dus dit lijkt mij gewoon digitaal te gaan, zoals heel veel lotingen tegenwoordig plaatsvinden.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding