Kan er met een opgestuurd kopie van je studentenkaart (identiteitsfraude) ontstaan?

Kopie studentenkaart opsturen?

Ik wil via de site studentmobiel.nl een mobiel kopen. Nu staat er op de site aangegeven dat als je een (kopie van je) studentenkaart meestuurt je nog eens éxtra korting kan krijgen. Mijn vraag is nu: kunnen de gegevens op deze kaart worden gebruikt voor fraude (zoals met kopieën van ID kaarten en paspoorten gebeurt)? Moet er op het kopie nog dingen worden doorgestreept?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een kopie kan altijd gefraudeerd worden. Dek de belangrijkste zaken ( zoals BSN ) op het origineel af en maak dan een kopie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen off. instanties , banken mogen een kopie van je ID maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!