welke zorgverzekeraar vergoedt maatschappelijk werk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Gedeeltelijke vergoeding zit in het basispakket en dat geld voor alle zorgverzekeraars.
Erna55
9 jaar geleden
De nieuwe wet WMO heeft bepaald dat de gemeenten verantwoordelijk zijn voor de kosten van het maatschappelijk werk.

Antwoorden (1)

Geen enkele: algemeen maatschappelijk werk wordt betaald door de gemeenten. Cliënten die er gebruik van maken, hoeven er zelf niet voor te betalen.

Alleen wanneer maatschappelijk werk deel uitmaakt van een multidisciplinaire behandeling (bijvoorbeeld een revalidatietraject, ziekenhuis-maatschappelijk werk of binnen de GGZ), valt de behandeling onder de zorgverzekering. Dat gaat (vrijwel?) altijd om zorg uit het basispakket, dus is bij elke zorgverzekeraar gelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De vraag is niet of de gemeente betaald maar de zorgverzekering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het antwoord staat er @ronron! Lees de eerste woorden/regel *Geen enkele*:
ronron1212
9 jaar geleden
dit staat er
Geen enkele: algemeen maatschappelijk werk wordt betaald door de gemeenten
Erna55
9 jaar geleden
Juist. De nieuwe WMO bepaalt dat maatschappelijk werk op kosten van de gemeenten komen.