wanneer begint de lente in italie?

9 jaar geleden
1.2K
Erna55
9 jaar geleden
Er zijn seizoenen omdat de aarde rondjes draait rond de zon (1 rondje = 1 jaar) én scheef staat ten opzichte van de zon. Wanneer je op de wereldkaart kijkt dat Italië net als Nederland op het noordelijk halfrond licht, dan is het logisch dat de lente gelijk met Nederland begint.

Antwoorden (2)

De lente begint op het noordelijk halfrond (meestal) op 20 maart en eindigt (meestal) op 21 juni.Dit telt dus ook voor Italië.
fremar
9 jaar geleden
De astronomische lente op het noordelijk halfrond begint rond 21 maart, de meteorologische lente begint op 1 maart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar:
Meteorologische lente is flauwekul.
De Reddie-lente begint op 1 april.
Onzin dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor Nederland op het noordelijk halfrond begint de meteorologische lente op 1 maart en duurt tot en met 31 mei.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt de meteorologische lente flauwekul vinden, maar professionele weerkundigen gebruiken wel degelijk dit begrip bij weerstatistieken.