Waarom staan er de ene keer wel meldingen voor de politie bij P2000 meldingen en de andere keer niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rotterdam.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
...... Waar zie je die meldingen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
P2000 Rotterdam-Rijnmond Alarmeringen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die meldingen zijn alleen van de laatste paar uur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal het even makkelijker maken voor degene die het wellicht kunnen beantwoorden: http://alarmeringen.nl/rotterdam-rijnmond/politie.html

Antwoorden (1)

In principe zijn de meldingen van de politie niet zichtbaar voor het publiek. De momenten dat ze wel zichtbaar zijn in P2000 gaat het om een persalarm uitgegeven door de afdeling communicatie van de politie. Als je op een melding klinkt kun je zien dat de term persalarm zichtbaar wordt.

Een persalarm wordt uitgegeven als een incident naar verwachting meer dan gemiddelde beroering geeft. Voorbeelden zijn bepaalde high impact crimes (hic), of een oefening die de nodige aandacht zal trekken.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal correct. Als aanvulling, ook sommige diensten als VOA worden wel eens via P2000 opgeroepen in geval van piket. Meestal zijn die meldingen echter "contact meldkamer" en is niet duidelijk waar ze over gaan.