Nee, dat mag niet, de zorgverzekeraar is verplicht je voor de basisverzekering te accepteren.

Heeft de verzekeraar na fraude of geen premiebetaling je verzekering beëindigd, dan heeft deze het recht om je 5 jaar lang te weigeren. Dan moet je dus bij een andere verzekeraar verzekering aanvragen, deze mogen dit niet weigeren.

[ uit de bron ]
"Voor zorgverzekeraars geldt de zogenaamde acceptatieplicht. Dit betekent dat zij iedereen die in hun werkgebied woont en een basiszorgverzekering wil afsluiten, moeten toelaten. Je mag niet door de zorgverzekeraar geweigerd worden vanwege je leeftijd, geslacht of gezondheidstoestand."

http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/zorg/zorgverzekering/acceptatieplicht-zorgverzekeraar/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er staat letterlijk "voor de basiszorgverzekering" , daaruit kun je dus begrijpen dat het voor aanvullende verzekering wel mag.
Computoon
8 jaar geleden
Inderdaad, dat is ook zo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@wrk132 Nergens zie ik een datum in de link van de Consumentenbond.
Vreemd. In je eigen link [rijksoverheid] : >>>Verzekerd voor basisverzekering
U blijft wel verzekerd voor de basisverzekering bij uw eigen zorgverzekeraar. Heeft u ook een aanvullende verzekering? Dan kan de zorgverzekeraar die beëindigen.<<< Bij nader inzien zou ik dan toch informatie van de Rijksoverheid aanhouden, waar ik overigens ook geen datum kan vinden... heel raar!