wat gebeurt er nu met het huis?

de buren die wij heel erg goed kennen en mee omgaan die zijn uit elkaar gegaan en die ex vriend van haar die woonde nog in het huis en heeft toen een wietplantage geplant. de politie is erachtergekomen doordat zij het had gemeld bij de politie toen ze het in huis zag staan. nu woont zij al ergens anders en hij heeft 2 dagen vast gezeten en we weten niet waar hij nu woont. maar de politie die heeft verder niks tegen haar gezegt en ze weet nu ook niet wat er met het huis gebeurd en het huis is ook al 2 of 3 maand niet betaald. en er is nu ook veel schade aan het huis door de wietplantage. wat zal er nu gebeuren met het huis? weet iemand iets? of heeft iemand ook zoiets meegemaakt? het is een koophuis en staat op hun beide namen. kan het huis nu via de veiling onder de woz waarde worden verkocht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het hangt helemaal van de situatie af. Even uitgaan van dat beide exen het huis niet meer wil hebben. Dan kan dit gewoon in opdracht van hen worden verkocht, veelal via een makelaar. Wordt een bod geaccepteerd en aan alle voorwaarden daarna voldaan, dan heeft het huis een nieuwe eigenaar. Werken beide exen niet mee in de verkoop, dan zal de hypotheekverstrekker zich ermee gaan bemoeien en die kan dan overgaan tot executieverkoop, dat is dan een soort veiling ja, waar het huis in principe onder een bepaalde waarde kan worden verkocht, normaliter tot de executiewaarde van het huis. De executiewaarde ligt veelal een stuk lager dan de reële waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal natuurlijk van geval tot geval verschillen, maar in mijn oude straat heb ik dit in de afgelopen 3 jaar drie keer meegemaakt.

In alle drie de gevallen is het huis uiteindelijk door de bank verkocht / geveild. Iets tot flink onder de marktwaarde ja. En in alle drie de gevallen was dat een grote verbetering (kwa nieuwe bewoners).l

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens ging het twee keer om een wietplantage en 1 keer om illegale onderverhuur aan een onmogelijke asociale familie (ja, mijn oude buren ja). Een paar maanden nadat wij zijn verhuisd zijn ze -eindelijk- uitgezet, en is het huis geveild.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien de eigenaren schulden hebben op de betaling van de hypotheek zal de bank uit eindelijk tot verkoop van het pand overgaan. Dat houdt in dat de bank zal proberen om de restschuld die op het huis rust te ontvangen door de verkoop.
ronron1212