In china wonen heelveel mensen omdat het ook een heel groot land is.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft niks met de grootte van het land te maken, vergelijk Noord-Amerika ( net zo groot als China) maar eens met Europa. In Europa leven er ongeveer 730 miljoen mensen, en in Noord-Amerika leven er ongeveer 528 miljoen mensen. Moet je nagaan hoe groot Noord-Amerika is, en hoe klein Europa.
ronron1212
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_oppervlakte http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/3914-weetjes-over-de-aarde.html#3
omdat het een groot land is !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot aan de nieuwe wetgeving (1 kind per echtpaar) kom men zich onbeperkt voortplanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
misschien heeft het te maken met te weinig anticonceptie?
Dus dan denk je aan condooms, de pil etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat omdat de aziatische beschaving de ouste ter wereld is, zij waren de eerste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt mee. Je moet bekijken hoeveel mensen er per vierkante kilometer wonen. Dan heeft Nederland relatief meer inwoners dan China.

Klik maar op de link, dan zie je hoeveel mensen er per vierkante km wonen per land.

Toegevoegd na 35 minuten:
Oh, mocht je afvragen waarom China meer mensen heeft dan bijvoorbeeld het grotere Rusland, dan is het omdat China meer vruchtbaar is en dus meer bewoonbaar dan Rusland.

Zolang het land vruchtbaar genoeg is om de mensen te voedden, dan komen er geleidelijk meer mensen bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger was China voornamelijk een agrarische samenleving. Meer kinderen betekende meer handen om op het land te werken en de kinderen zouden voor de ouders zorgen als ze oud waren.