waarom laat duitsland een wet bestaan van hitler, zodat faber op die grond aan vervolging kan ontsnappen?

hitler was een van de grootste massamoordenaars die ooit bestaan heeft, waarom worden niet al zijn ingevoerde wetten ongedaan gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap hier ook niks van. Blijkbaar gaan niet alle landen in Europa hier hetzelfde mee om. Er is zelfs een geval van iemand die in Polen een parkeerboete van €20 open had staan, die door de Nederlandse politie is opgepakt en aan Polen is uitgeleverd om daar zijn vervangende gevangenisstraf uit te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, zo hebben wij in Nederland bijvoorbeeld de kinderbijslagswet, die in de Tweede Wereldoorlog is ingevoerd, laten blijven en hebben we onze achternamen uit de tijd van Napoleon.

Het beste antwoord

Omdat niet altijd alles slecht is wat iemand doet. .

Ookal doet een persoon dingen die slecht zijn, dat betekent niet per se dat alle besluiten en wetten nutteloos zijn. Er zal gekeken zijn naar de wetten die ingevoerd zijn, en bepaalde wetten die passen binnen het beleid van na-oorlogse regering zijn gebleven.

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens.. Faber is nadrukkelijk wel vervolgt; http://nl.wikipedia.org/wiki/Klaas_Carel_Faber#Berechting_en_vlucht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan ook niet de weinige goede dingen vergeten die de oorlog Europa in feite heeft opgeleverd, ook in de wetgeving. Hitler heeft Duitsland immers wel uit de crisis geholpen.
In Italië heeft Mussolini de maffia verdreven, de Amerikanen brachten haar weer terug.
De goede kanten van de oorlog worden vaak vergeten tegenwoordig, dat is jammer, want als je verder kijkt zie je bijvoorbeeld dat we de Duitsers dankbaar mogen zijn dat zij het bij Stalingrad zo lang vol hadden gehouden, anders was West Europa misschien wel communistisch geweest.
Faber en ook Heinrich Boere worden vast nog wel vervolgd, maar je kan pas wetten gaan afschaffen als daar een echte reden voor is. Als men alles wat Hitler ingevoerd heeft zou willen afschaffen, hadden ze de autobahn ook moeten slopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niks jammers aan.. Het aantal negatieve dingen die zijn afgespeeld kunnen nooit de weegschaal gelijk stellen aan het aantal positieve dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jekijkt naar de technologische vooruitgang tijdens de oorlog dan zijn de levens een offer waar mee te leven valt nog steeds is het een bittere pil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad. mensen die niet verder kunnen kijken dan de holocaust zijn wat mij betreft erg beperkt. natuurlijk is oorlog niet goed, dat zegt niemand. en ik ben zeker niet antisemitisch. maar de tweede wereld oorlog had ook een aantal voordelen. verder is alles wat er in die jaren gebeurd is te complex voor de meeste mensen. heb je de film "der untergang" (downfall) wel eens gezien? ;-)