"Landen waarmee Nederland één of meer toepasselijke verdragen heeft gesloten:
Albanië, Andorra, Argentinië, Armenië, Australië, Bahamas, België, Bosnië, Bulgarije, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Hongarije, Hong Kong, Ierland, IJsland, India, Israël, Italië, Kenia, Kroatië, Letland, Liberia, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malawi, Malta, Mexico, Moldavië, Monaco, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oostenrijk, Pakistan, Polen, Portugal, Roemenië, Russische Federatie, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Suriname, Tanzania, Tsjechië, Turkije, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland"

http://www.uitlevering.nl/uitlevering

IJsland staat hier wel op, Brazilie niet.
Ik kan echter niet vinden hoe oud dit artikel is, want even verder op internet vond ik wel iets over Brazilië

"Nederland heeft versneld een uitleveringsverdrag (WOTS-verdrag) met Brazilië gesloten. Aanleiding is de Braziliaanse kinderpornozaak."

http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/34493/omstreden_uitleveringsverdrag_met_brazili_
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Inderdaad, dat klopt van dat artikel. Het uitleveringsverdrag met Brazilie dateert dus van redelijk recent, januari/februari 2009.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt allemaal, maar let wel dat ze je niet direct naar nederland sturen als je daar wordt opgepakt, dat kan zo jaren duren als je voor een nietzomisselijk vergrijp vast zit