Hoe duur kost een paspoort?

En kan je daar overal ter wereld komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms heb je ook een visum nodig om in een land te mogen verblijven.

Het beste antwoord

Voor een paspoort gelden maximumtarieven. Gemeenten mogen ook minder vragen. De maximale kosten voor een Nederlands paspoort zijn € 52,12. Dit bedrag geldt alleen voor aanvraag bij een Nederlandse gemeente. Met ingang van donderdag 22 september 2011 worden burgers weer gevraagd om leges te betalen voor de identiteitskaart (ID-kaart).

Het paspoort is geldig voor alle landen van de wereld. Veel landen eisen overigens daarnaast nog een visum om te kunnen worden toegelaten. Het paspoort heeft standaard 34 bladzijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat dan ook als je er op vakantie zou gaan? En is een visum hetzelfde als een verblijfsvergunning? (Voor als ik er zou willen gaan wonen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een toeristenvisum is voor kortdurend verblijf, als je wilt emigreren (dus ergens wilt blijven wonen) gelden hele andere regels, die moet je navragen bij bijvoorbeeld de ambassade van het land dat je bedoelt. Het feit dat je een paspoort hebt betekent niet dat je zomaar overal mag gaan wonen, vaak zijn er hele strenge eisen om dat te mogen.

Andere antwoorden (2)

52,12 en ja, daar kan je overal mee komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor bepaalde landen heb je trouwens ook nog een visum nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De onkosten voor een paspoort zijn per gemeente verschillend. Er is wel een maximum bedrag wat ervoor gevraagd mag worden: € 52,12.
Een paspoort geldt voor de hele wereld, maar er zijn landen waar je eerst nog een visum voor moet aanvragen. Dus het is niet zo dat je met een paspoort de hele wereld rond kan bereizen.
Amadea