Voor het in behandeling nemen van uw aanvraag van een VOG moet u € 30,05 betalen. Dit is een vergoeding voor de kosten die de gemeenten en het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag (COVOG) maken.

Betalen VOG aanvraag gemeenten
U betaalt het bedrag bij inlevering van het aanvraagformulier. Wordt de VOG aangevraagd voor een sollicitatieprocedure, dan betaalt de werknemer de kosten. De werkgever kan deze kosten vergoeden, maar is dat niet verplicht. U kunt geen geld terugkrijgen als u geen VOG ontvangt. Het bedrag is een vergoeding voor het in behandeling nemen van uw aanvraag, niet voor de VOG zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik het het laatst aan moeten vragen
Ivm nieuwe basn en het was 33 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt idd.
er schijnen ook verschillende verklaringen te bestaan.
voor werk wat je bijv. moet verrichten op een politiebureau kan je soms een andere verklaring nodig hebben, dan dat je bijv. met kinderen gaat werken (daar zijn strengere eisen voor).
dat is ongeveer 30 euro maar dat betaald je werkgever
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan waar je hem voor nodig hebt.
ik had hem nodig voor de school van mijn kinderen (voor het begeleiden bij het overblijven) en dat moest ik toch echt gewoon zelf betalen!
ronron1212
12 jaar geleden
ook in dat geval behoort de school of het kinderopvang bedrijf dat te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je moet het vaak voorschieten. Je krijgt het bedrag (vaak/meestal) gewoon netjes terug. Heel soms moet je dit even navragen, het is een formaliteit en weet niet iedereen.
ronron1212
12 jaar geleden
Voorschieten is niet zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het gewoon zelf moeten betalen hoor! de school hoeft dit helemaal niet te betalen. kon evt. wel uit de ouderbijdrage, maarja, dan betaal je hem dus nog zelf.....
ronron1212
12 jaar geleden
Komt uit de ouder bijdrage ja dan wordt het toch betaald. Ja dat je zelf ook ouderbijdrage betaald krijg je het daar uit terug. Anders betaal je ouder bijdrage en nog eens de verklaring. Maar de school moet het betalen laat je niet met een kluitje het riet in sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle ouders zijn overblijfouders, dus we moesten allemaal zo'n verklaring hebben. je kunt het overblijven ook uitbesteden, maar dat kost ook geld, dus vandaar dat de ouderbijdrage niet verhoogd is, maar ieder zijn verklaring zelf heeft betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de werkgever het betaalt is echt uitzondering!
ronron1212
12 jaar geleden
Nou hij behoort het te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het spijt me ronron1212, maar je hebt ongelijk. De (mogelijke) werkgever mag het vergoeden, maar is daar niet toe verplicht. De praktijk is dat het vaak niet gebeurt, zeker niet bij uitzendwerk of bij kortdurende contracten.
Bedoel je VOG natuurlijke personen (=€147,50) van het ministerie of VGB Verklaring Geen Bezwaar van de politie?