Hoe kan ik mailen naar een politicus?

Ik ben bezig met mijn examen Maatschappij en het lijkt me leuk een politicus over mijn onderwerp van het werkstuk te mailen. Maar ik kan nergens een mailadres vinden! Er staat wel leuk op de site van de tweede kamer dat ik ze gewoon kan mailen, maar ik kan nergens een adres vinden!

Weet iemand waar ik dat wel kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! Ik had deze week ook al gezocht maar nergens te vinden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou vrouw Schippers iets uitleggen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Martine: ja, dat zou ik ook wel willen :-). Ik heb ten tijde van de PGB-debatten heel wat politici gemaild. Kamerleden kun je gewoon online vinden, bewindspersonen inderdaad niet. Schrijf een brief, dan krijg je antwoord van iemand van het ministerie. Helaas niet altijd echt inhoudelijk, is mijn ervaring, maar ik heb tot nu toe nog altijd antwoord gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een mail naar postbus 51 gestuurd met het verzoek dat door te sturen. Heb juist antwoord gehad dat het doorgestuurd is.
Ik hoef eigenlijk geen antwoord, ik heb alleen wat feiten vertelt. Ws is het praten tegen een muur dus ik verwacht ook niet dat er verder iets mee gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dat is ook een manier. Eigenlijk best vreemd vond ik, dat je de complete tweede kamer kunt mailen, maar dat een ministerie nog niet eens een algemeen mailadres heeft. Je kunt natuurlijk ook de kamerleden mailen die zitting hebben in de vaste VWS-commissie, die kunnen informatie inbrengen tijdens debatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, volgens mij is de mail van vws gestuurd. Het adres stond er bij. :-)

Antwoorden (3)

Alle tweede kamerleden kun je als volgt mailen: eerste letter van de voornaam / punt / achternaam @tweedekamer.nl
Dus bijvoorbeeld: p.jansen@tweedekamer.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat dat niet gewoon over hoe je een mail naar meerdere personen kan sturen en wordt de tweede kamer als fictief voorbeeld gesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is waar, maar de adressen kloppen echt. Die kun je dus ook apart gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, okee. :-)
Hier kan je een lijst met alle leden van de Tweede Kamer vinden (met e-mail adres) Daarvoor moet je wel naar de persoonlijke pagina van die persoon.

http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De antwoorden hier boven suggereren al dat je ze zou kunnen e-mailen. Maar wat dacht je van Facebook of Twitter? Daar benader je ze vaak directer en ook publiekelijk. Vaak is dat dan voor een politicus een stok achter de deur om op jouw verzoek te reageren, aangezien hem/haar dat goed staat. Succes!