Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag Mark Rutte als fractievoorzitter van de VVD blijven en wordt er naar een nieuwe fractievoorzitter voor de CDA gezocht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je partijleider bedoeld ipv fractievoorzitter.

Hoe dan ook: dat is de keuze van de partij.
De leden van de VVD vinden blijkbaar dat Mark Rutte het prima gedaan heeft en blijven vertrouwen in hem houden.

De leden van het CDA denken waarschijnlijk anders over Verhagen. Of misschien heeft Verhagen zelf wel aangegeven er geen zin meer in te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik zie opeens (als ik doorklik op wiki) dat de positie vacant is.
Ik ben op het verkeerde been gezet door de tabel in deze link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek_leider
Verhagen wil zelf niet blijven als lijsttrekker, Mark Rutte wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de vorige verkiezingen wist Balkenende dat hij niet meer populair was. Want er werd voor de vvd gestemd. Rutte heeft nog niet door dat hij niet erg populair is, maar zodra de verkiezingen zijn en hij ziet in dat hij ook fout bezig is geweest komt er ook een nieuwe fractie voorzitter voor VVD. Waarschijnlijk komt er een hele nieuwe partij op de troon... De SP
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wens is de vader van de gedachte...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens diverse peilingen is Rutte nog steeds erg populair. Zijn populariteit heeft niet of nauwelijks te lijden onder de val van het kabinet. En nee, ik mag 'm niet, maar gezien de peilingen en de tegenkandidaten durf ik best iets in te zetten op een tweede termijn voor Rutte als premier. En gezien zijn energie en gedrevenheid verwacht ik trouwens ook dat hij gewoon weer de kamer ingaat als dat niet zo zou zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding