Kan je bij de verkiezingen stemmen met een verlopen paspoort als identiteitsbewijs?

Voordat je daadwerkelijk stemt in een stemhokje, moet je je legitimeren bij de voorzitter van het stembureau. Mag dit met een verlopen paspoort, of moet dit nog geldig zijn?

Antoni
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ja, stemmen mag met een verlopen paspoort. In de bron en ook op je stembiljet staat vermeld dat het betreffende identiteitsbewijs maximaal 5 jaar verlopen mag zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Tja, die stempas bekijk ik eigenlijk nooit goed. Als ik dat wel had gedaan, had ik mijn vraag niet hoeven stellen, haha! Ik kies jouw antwoord als het beste!

Andere antwoorden (1)

Ja, dat mag. Het paspoort of rijbewijs mag maximaal 5 jaar verlopen zijn op de dag van de verkiezingen. (Let op: verouderde datum in de bron).