Allerlei partijen. Vooral pensioenfondsen en banken.
Maar ook particulieren op zoek naar een redelijk veilige belegging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- de wereldbank
- Andere landen
- de geldmarkt: Individuen & bedrijven die geld in staatsobligaties beleggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote leningen (groter dan 1 miljard) worden opgesplitst. Bv. Bolivie vraagt een lening aan van 7 miljard: bij de hoofd bank gaat men dan op zoek naar ander partners om het risico te verkleinen. Dikwijls gaat het om 5 à 10 verschillende banken, naargelang het risico van terugbetaling en de politieke toestand. Bij de bank zijn dat specifieke personen die zich daar mee bezig houden. (Collateral risk manager)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF), een fonds bestaande uit 186 landen die samenwerken bij het uitlenen van geld en bevorderen van de internationale economie.