U kunt ook alleen een postadres bij ons aanvragen zonder gemeente basisadministratie.
Het verkrijgen van een briefadres bij de Gemeente Basis Administratie (GBA) kan worden aangevraagd door inschrijfadres.nl bij een gemeente. Het adres zal worden verstrekt via verschillende adresgevers in Nederland en zal in een afkorting nader overeen te komen adresgevers (N.O.T.K.A.) worden genoemd. Deze inschrijving is mogelijk voor mensen die tijdelijk geen vaste woon/verblijf plaats hebben en voldoen aan de wettelijke eisen zoals terug te vinden is op onze informatie pagina en daarbij een verwezen link.

Voor meer info over de Wet gemeentelijke basisadministratie raadpleeg Wetboek Briefadres – klik hier ( met name de onderdelen: Wet Gemeentelijke Basis Administratie, artikelen 1, 33, 49, 65, 66, 67, 70, Kieswet - artikelen M 2, M 3, M 4, Algemene Wet Bestuursrecht - artikelen 8.37 en 8.38, Wetboek van Strafrecht - artikelen 271 en 273 B).

Het belang van inschrijfadres is dat onze relaties bereikbaar zijn voor verschillende instanties, zoals de belastingdienst en verzekeringen en dergelijke. Daarnaast kan met een briefadres het paspoort of rijbewijs verlengd worden. Inschrijfadres is geen schuiladres!

Voor de goede orde wijzen wij u erop dat u als u niet bent ingeschreven in een Gemeentelijke Basis Administratie strafrechtelijk kan worden vervolgd. Dit in het kader van de Wet Identificatieplicht.

Voor de wet is een briefadres verplicht als je niet ingeschreven staat in een Gemeentelijke Basis Administratie terwijl je naar verwachting gedurende een halfjaar tenminste vier maanden in Nederland zal verblijven.
Omhoog

Wat kost een inschrijfadres voor particulieren?
Een tijdelijk inschrijfadres voor particulieren op ons adres kost € 127,- inclusief de nieuwe BTW verhoging per maand, exclusief portokosten voor het doorsturen van de post. De borg bedraagt €254,-. Deze dient gelijk met de eerste betaling vooraf en contant te worden voldaan. Als het inschrijfcontract afloopt, wordt de borg verrekend met de nog eventueel openstaande posten, de minimale huur is drie maanden. Als u voldoet aan alle voorwaarden met de wettelijke eisen, wordt de inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie en alle daarbij behorende formaliteiten een service onzerzijds.