Tot een bepaalde leeftijd wel vind ik.

Maar er zou meer naar de omstandigheden gekeken moeten worden. In het geval van Millie had direct ingegrepen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat kan niet, want dan vervalt de urgentie... Als elke dag (als later blijkt) valse meldingen urgent over het Nederlandse volk uitgestrooid worden, dan reageert op enig moment niemand meer op een amber-alert... Het moet zo spaarzaam mogelijk uitgegeven worden, anders werkt het niet meer, dan worden we ALERT-MOE...

Dus jouw voorstel is niet een goede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie ziet er nog meer een voorstel in deze vraag?
Heel wat puber jongeren lopen van huis weg en duiken later bij vriendjes op dus is het voor de politie heel moeilijk om te zien wat urgent is

Toegevoegd na 1 minuut:
want het meerdeldeel van de weg gelopen jongeren zijn binnen 48 uur weer thuis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdorie je was me weer voor!
Nee, dat kan niet, hoeveel tieners lopen er niet weg met een kwade bui en komen uren later weer thuis.
Millie is een geval apart, er was geen ruzie en er belde een buurman aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toe maar weer dan.
Dank je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is je vergeven.
Ik heb naar de tv uitzending erover bij P&W gekeken en zoals ik het begreep, zou je op elke vermissing een klein vragenlijstje moeten loslaten
-heeft de persoon zijn jas en schoenen aangedaan?
-heeft de persoon wat spullen meegenomen?
-heeft de persoon zijn portemonnaie meegenomen
-zijn er signalen dat er iemand uit de buurt een laatste contact was?

Antwoord op deze vragen kan aanleiding vormen tot onmiddellijk ingrijpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar zo n vragenlijstje ligt er (nog) niet bij de politie. Dus geldt het protocol: even afwachten, de meeste weglopers komen gewoon weer terug.