Heeft de overheid ook een rekening voor vrijwillig geld storten?

omdat ze nou toch zoveel geld nodig hebben wil ik best wel 10 euro storten voor het goede doel om nederland te helpen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je dat volgend jaar dan weer aftrekken bij je belastingaangifte, maar als ze geen rekening hebben kun je het misschien in de bouwput van de Amsterdamse metro storten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, mooie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag! +
jc54
14 jaar geleden
Als er meer mensen willen storten, wil ik mijn rekenignummer wel beschikbaar stellen.

Het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, het rekeningnummer is:
2445588
tnv De belastingdienst en ik zou als ik jou was niet zo actief die 10 Euro gaan storten, ze pakken wel meer van je af via dat rekeningnummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote kans dat ze het terugstorten, omdat je te veel hebt betaald. Mijn ervaring is dat de belastingdienst altijd heel correct is met bedragen die ze te veel binnenkrijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 geweldig antwoord.
Als ik de vraag stelde kreeg jij die 10 punten
Nee, van mij MOETEN ze altijd geld hebben en nooit vrijwillig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geld dat de Nederlandsche Staat nodig heeft, wordt (onder andere) opgehaald via Staatsobligaties. Helaas kun je die niet voor een willekeurig bedrag kopen; als ik me goed herinner, gaat dat per duizend Euro.

Als je wilt, en als je duizend Euro wilt investeren, kun je het beste met je bank gaan praten over de mogelijkheden. Je moet dan "inschrijven" op die Staatsobligaties.

Wanneer je Staatsobligaties hebt gekocht, kunnen die obligaties meer of minder waard worden. Je krijgt er ook rente over. Na verloop van tijd kun je je obligatie ofwel verkopen tegen de dan geldende prijs, of je wordt "uitgeloot" door de Staat, waarop je van de Staat je 1000 Euro terugkrijgt tegen inlevering van je obligatie.
14 jaar geleden
Vrijwillig geld storten hoeft niet per bank. Ga naar de sigarenboer en koop een paar Staatsloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het rekeningnummer van de staat is nummer 1 bij de ING (voorheen de Rijkspostspaarbank). Zet er wel bij dat het een schenking voor de staatskas betreft. Ik heb dat ook wel eens gedaan.