Welke motieven had de Maffia om Kennedy te vermoorden?

De moord op president Kennedy in 1963 is nooit opgelost. Er zijn dus verschillende theorieën over wie Kennedy vermoord heeft, of opdracht er toe heeft gegeven.
Een daarvan is de Maffia. Maar welke motieven zou de Maffia hebben om Kennedy te vermoorden?
En kunt u de link van een website als bron geven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog al wat. Ten eerste de vader van John had z'n geld verdiend met ?? Ja maffia geretardeerd . Ten tweede John is ook mogelijk met behulp Vd maffia in de verkiezing's periode in Florida geholpen . Ook een niet te snappen relatie in de Hofka affaire . Dan hij had een relatie met gangster liefje Marlin Monroe ! En ja in z'n presidentschap periode pakte hij de oude maffia hard aan samen met z'n broer . En ja de oude regel bijt niet in de hand die je voedde . Maar ?? Hoover de baas Vd CIA wilde mogelijk Kennedy kwijt !! Waarom ? Kennedy wilde uit Vietnam enz. En ja hij gebruikte daar de maffia voor . Alles overziende de moord was een typische maffia actie , de vermeende dader werd direct weer dood geschoten .We zullen er nooit precies achter komen . Kennedy wilde naar een nieuwe tijd en moest zich daarvoor los maken van oude machtige vrienden en ja daar kom je niet makkelijk meeweg . Het heeft de wereld heel lang de hoop op verbetering ontnomen .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maffia gerelateerd .

Antwoorden (1)

President Kennedy pakte de georganiseerde misdaad hard aan. Dit zette naar verluidt kwaad bloed bij de maffia. Een onderzoekscommissie van het Congres concludeerde in 1979 dat de Texaanse maffiabaas Carlos Marcello "het motief, de middelen en de mogelijkheid om Kennedy te laten vermoorden" had.

Tegen een celgenoot, die een FBI-informant was, zei Marcello in 1985 dat hij Kennedy inderdaad had laten doden. Na de moord zou de maffia Lee Harvey Oswald naar voren hebben geschoven als zondebok. Bovendien zou nachtclubeigenaar Jack Ruby zijn ingehuurd om Oswald te vermoorden, en hem zo het zwijgen op te leggen.
AlphaLimaSierra