Hoe kan je stijgen in het leger (Rangen)?

Hoe kan je in het leger stijgen in militaire rangen? Kan het zijn dat je heel u leven in dezelfde rang blijft of ga je altijd omhoog in rang?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (2)

In principe komt het er op neer dat hoe langer je in het leger zit, je in rang kunt stijgen. Dit doe je dus door lang in het leger te blijven, goed je best doen, meer verantwoordelijkheid willen nemen, opleidingen en cursussen volgen en als je echt hoog wil komen, moet je het z.g. bruine armpje zoveel mogelijk gebruiken (hogere officieren).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je gaat niet altijd omhoog in rang. Een onderofficier die zijn hele loopbaan in het leger blijft, eindigt standaard als adjudant. Een officier als kolonel. Officieren worden benoemd.Heel goede kunnen het tot generaal schoppen maar hoe hoger de rang, hoe minder ervan nodig zijn.
Een heel goede soldaat kan, mede afhankelijk van zijn functie eindigen als korporaal.

In het beroepsleger dat we nu hebben wordt veel gewerkt met tijdelijke contracten zodat er regelmatig ververst wordt en niet te veel mensen in de hoge en dure rangen terechtkomen.
Computoon