wij, het volk van de Verenigde Staten. Zo begint de constitutie van dat land. Maar was dat vanaf het begin zo?

ik hoorde ergens dat aanvankelijk de formulering zou worden: het volk van.. en dan de namen van de dertien deelstaten. Daar zouden twee deelstaten, waaronder New York, bezwaar tegen hebben gehad. Daarom koos men voor de huidige formulering. klopt dat?

Toegevoegd na 2 uur:
geweldig Simon! Maar hoe en waar achterhaal ik wat de reden was van deze wijziging op het laatste moment?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Of wat je beschrijft waar is, dat weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat "We the people" de eerste woorden van de onafhankelijksverklaring van de US waren.
Om deze reden hebben deze woorden een speciale betekenis voor de Amerikanen gekregen. Ik vermoed dat ze daarom ook zo nadrukkelijk aanwezig zijn in de State of the Union.

Het beste antwoord

De formulering zou eerst worden: "The United States", gevolgd door de staten New Hampshire, Massachusetts Bay, Rhode Island, Providence Plantations. ... tot Georgia.
Op het laatste moment is deze opening gewijzigd in: “We the People of the United States".

Toegevoegd na 3 uur:
Wat ik uit de bron begrijp is dat de Constitution voor de genoemde staten gold. Omdat niet zeker was of alle staten ermee akkoord zouden gaan, was het toch veiliger om te openen met "We the People of the United States".
SimonV