Worden er ook nieuwe sociale huurwoningen gebouwd?

Tot nog toe zag ik alleen oudere sociale huurwoningen, alsof minima niet voor nieuwbouw in aanmerking komen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Goedemiddag,

Het antwoord hierbij is een beetje tweeledig.

Er worden inderdaad nog nieuwe sociale huurwoningen gebouwd. Zelf woon ik in een woning die in december 2012 is opgeleverd. Om hiervoor in aanmerking te komen, mocht je niet meer dan een bepaald grensinkomen verdienen. Er wordt hier in Drachten nog volop gebouwd.

Helaas (misschien ook wel logisch) is het wel zo, dat de nieuwe huurwoningen wel voor een veel hogere huurprijs verhuurd worden. Vaak op de huursubsidiegrens. Deze hogere huur kan gevraagd worden, doordat deze nieuwe woningen veel energiezuiniger zijn dan de oude woningen.

Dus of minima er werkelijk verstandig aan doen om in een dergelijke nieuwbouwwoning te gaan wonen, is nog maar de vraag. Je moet het wel kunnen betalen natuurlijk, ook in de toekomst met jaarlijkse huurverhogingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel!

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, er worden regelmatig in nieuwbouwprojecten woningen gebouwd voor de sociale huurmarkt.