Wordt op een manier voorkomen dat duiven op het hoofd van de koning en koningin poepen tijdens dodenherdenking?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Duiven zijn over het algemeen bange beesten die vluchten als er iets gevaarlijks voor de duiven lijkt te gebeuren. De kans is groot dat duiven vanwege de opmerkelijke stilte tijdens de dodenherdenking op de Dam, die ongebruikelijk is, zelf ook even een stil plekje opzoeken om daar het moment af te wachten dat alles weer "normaal" is en de situatie op de Dam dus weer vertrouwd en relatief veilig voor de duiven lijkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn altijd paraplu's bij de hand, om een mogelijke regenbui op te kunnen vangen, bij veel poepende vogels zullen die ingezet worden. Maar door het klokken geluid zullen de duiven allang een ander plekje hebben gezocht.

Antwoorden (1)

Nee. Dat is duiven niet af te leren en dat hoeft ook niet aangezien ze zelden mensen op hun hoofd poepen en de kans dat ze dat tijdens de dodenherdenking doen vrijwel nul is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan me toch niet voorstellen dat duiven tijdens de dodenherdenking minder poepen dan op andere momenten. Die houden echt geen 2 minuten poepstilte hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lees eerst mijn antwoord eens voordat je zo'n reactie geeft?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb ik gelezen. En nogmaals.
Misschien bedoel je het niet zo, maar je hebt je zin zodanig geschreven dat het impliceert dat juist tijdens de dodenherdenking de kans dat duiven op hoofden van mensen poepen klein is. Maar... de ;-) stond niet voor niks achter mijn niet al te serieuze reactie ;-)
kierkegaard47
8 jaar geleden
In 40 jaar heb ik het geloof ik 2 keer meegemaakt dat er een vogel op mijn jas poepte (terwijl ik onder een boom doorfietste). De kans lijkt me dus klein, maar niet nul. Nu zit ik me trouwens wel af te vragen wat ze zouden doen, mocht het dan onverhoopt toch gebeuren... ze kunnen toch moeilijk als een bezetene gaan staan poetsen :)