Nee in Nederland hebben we scheiding van kerk en staat .
Dat houd in dat je niet koning en kerkleider tegelijk mag zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Scheiding van kerk en staat houdt wel wat meer in dan wat je beschrijft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt maar dit is wel de essentie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is niet de essentie van scheiding van kerk en staat. Maar het is wel een waar antwoord en daarom een plusje.
Onze koning is geen hoofd van welke kerk dan ook en zal dat in Nederland ook nooit kunnen worden.