Wat zijn de gemiddelde kosten per dag voor het verblijf in een zorginstelling?

Denk dan aan zorg zorg zonder medische kosten enzo. Bijvoorbeeld een gezonde bejaarde, eten, drinken, slapen.
Ik kom wel tabellen tegen op internet met allerlei indicaties

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

In België begint dit bij sommige rusthuizen aan 48€ en kan oplopen tot zo'n 63€ per dag,let wel hoe hoger het bedrag hoe meer er meestal in begrepen is in de prijs.
fremar
8 jaar geleden
In een artikel uit 2013 las ik een bedrag van eur 65.-/dag als werkelijke kosten. Maar dit is uiteraard niet het bedrag dat de bewoner betaalt, dat ligt lager, ook al betaalt de bewoner altijd een eigen bijdrage die inkomens- en vermogensafhankelijk is.

Kiest de (gefortuneerde) oudere een particulier verzorgingshuis dan zijn de kosten natuurijk veel hoger. Denk aan bedragen vanaf eur 3000.-/maand.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat bedrag mag je zelfs nog wel een paar keer verdubbelen ;-)
fisbel
8 jaar geleden
Dan zal dit artikel de bron zijn:
http://elsbethreitsma.c3log.nl/wat-zijn-de-kosten-van-verblijf-in-een-verzorgings-of-verpleeghuis/
Computoon
8 jaar geleden
Inderdaad. Had geen zin meer om het opnieuw op te zoeken; -)