RTL rechts?

Er van uitgaande dat de publieke omroep gesubsidieerd word door de Nederlandse staat, vroeg ik me af of commerciële kanalen er baat bij zouden hebben als bijvoorbeeld geert wilders aan de macht komt en deze subsidies inkort.

Mijn vraag, maken commerciële kanalen hiervan gebruik door pvv in sommige gevallen onterecht in het zonnetje te zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat de commerciëlen hier bewust gebruik van maken. Zoals eerder werd gesuggereerd, maken commerciëlen gebruikt van sensatiezucht om kijkers aan te trekken. Omdat een zeverend GW altijd goed is voor ophef en chocoladeletterkoppen, grossieren de commerciëlen in zijn boodschap. Dat gebeurt echter puur uit commerciële belangen, niet uit een politieke overweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

SBS is populistisch rechts RTL kan het niks schelen zolang er maar pegels binnen komen en zo hoort dat ook bij de commerciele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Je gaat voorbij aan de vraagstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, rtl heeft geen geen ambities zich in een hoek te laten drukken is juist vrij a politiekwat betreft een kleurtje, sbs was als rechts populitisch voor de opkomst van wilders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal waar!
AWM
13 jaar geleden
Toch wordt er wat anders gevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel lezen antwoordman mijn antwoord duid dus duidelijk op nee. als ze hem al bevoordelen is dat omwille van commercieel belang... de kijkcijfers/pegels. NL 123 zijn gewoon geen match voor de commerciele omdat ze een ander programma segment aanbied in de regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ ineke, bedankt.
AWM
13 jaar geleden
Je snapt het - denk ik - niet. Wilders wil twee publieke netten afschaffen. Dat zou een enorme toestroom van adverteerders betekenen voor en bedrijf dat maar één belang heeft: geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wilders wil wel meer, de komst van de hooofddoekjestax is net zo plausibel als de door hem geschetste toekomst dat iedereen die iets na de mavo heeft verricht op een net na aan de commercielle is overgeleverd, dat weten ze zelf bij rtl en sbs. vandaar dat het voor hun geen nut heeft een populist met minder dan 76 zetels in de peiling te bevoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig zal Wilders het niet voor het zeggen krijgen... https://n7.noties.nl/peil.nl/
Nieuws over Geert Wilders is meestal Sensatie nieuws, en aangezien sensatie meer kijkers betekend in deze maatschappij, werkt het sowieso in hun voordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Je gaat voorbij aan de vraag
Uiteraard; als er minder publieke omroepen zullen zijn, zijn er meer kijkers voor RTL overblijven. Dus RTL heeft daar zeker baat bij. En inderdaad denk ik dat de publieke omroepen linkser zijn dan RTL. Maar wat is rechts? PVV is nogal links vergeleken met alle partijen in de USA. Alles is relatief...