binnenhof, 2e en 1e kamer: welke functies heeft het in de laatste twee eeuwen nog meer gehad?

ik lees dat er eind vorige eeuw ook een kantongerecht gezeten zou hebben

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Je vraagt: welke functies heeft HET gehad? Wat bedoel je met HET? Bedoel je het Binnenhof?
Bedoel je de 2e en 1e kamer?
Bedoel je iets anders?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tippelzone: https://nl.wikipedia.org/wiki/Prostitutie_in_Den_Haag (ook door/voor niet-parlementariërs)

Het beste antwoord

Het binnen hof werd vaak gebruikt als schavot . Zoals na de staatsgreep van Maurits .. De zoon van de vader des vaderlands heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Johan v Olden Barneveld Is dood geschoten . Nadat er een schijn proces aan vooraf ging . Ook de gebroeders de Witt werden na nog niet eens een schijn proces daar open gesneden en daar een aantal dagen opgehangen . Hugo de groot en andere intellectuelen vluchten of hielden zich mond dood . Het doel van de 1e kamer is officieel om wetten op juistheid en toepasbaarheid te toetsen . Maar het is in de praktijk meer een instrument om de wetten die in de 2e kamer democratisch tot stand zijn komen te dwarsbomen te frustreren . Indien ze de oude regenten niet uitkomen .