Wat is de minimale lengte waar een politieagent aan dient te voldoen?

En is er ook een maximale lengte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.9K
rose
13 jaar geleden
Hij moet met z'n voeten bij de grond kunnen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was het 1.70 voor een man.
rose
13 jaar geleden
Hij moet in ieder geval in een condoom passen...

Het beste antwoord

In Nederland géén restricties. Maar in Belgie is dat weer anders:

"Politieagent moet voortaan 1,60 meter zijn
Iemand die bij de politie wil gaan, kan dat alleen nog als hij of zij 1,60 meter hoog is. Tot voor kort was een lengte van 1,52 meter nog voldoende. Het Centrum voor Gelijke Kansen vindt dat de politie moet opletten met zulke maatregelen......."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn geen minimale of maximale lengte eisen voor agenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was er wel een eis, hoe groot iemand minimaal moest zijn. Tegenwoordig is die eis er niet meer. Een maximum lengte is er nooit geweest.
AlphaLimaSierra