Hoe en hoe veel kost het om naast de achternaam van de vader, ook de achternaam van de moeder aan te nemen?

Ik kwam erachter dat het mogelijk is naast de naam van de vader, ook de naam van de moeder aan te nemen, waardoor je in feite 2 achternamen krijgt.

Weet iemand de te volgen procedure en de kosten hiervan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij geboorte of op latere leeftijd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Latere leeftijd, namelijk 19.

Het beste antwoord

In 2008 is het onderstaande besluit genomen, het is dus minimaal dat bedrag:
De ministerraad heeft op voorstel van minister Hirsch Ballin van Justitie ingestemd met de verhoging van het tarief voor naamswijziging naar 487,50 euro. Dit is nodig om het tarief kostendekkend te maken. Het aangepaste tarief voor mensen met een inkomen op bijstandsniveau komt te vervallen.

In de bron nog wat aanvullende informatie mbt naamswijziging.

Ps, als je contact met iemand wilt opnemen, neem dat contact op met Postbus51 en niet de afdeling voorlichting van Justitie, zij zullen je ook daarheen verwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze vraag kan je stellen aan het ministerie van Justitie, De afdeling Voorlichting bellen.

Toegevoegd na 43 seconden:
Soms weten ze het ook bij de afdeling Bevolking van de gemeente.