Je hond mag mee tegen betaling van de halve ritprijs. Tenminste, als je ‘m aanlijnt. En zorgt dat andere passagiers er geen last van hebben. In de metro reist je hond op een kinderkaartje.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bovenste is voor Bus, tram en metro

Trein
Je hond is welkom in alle Duitse treinen. Kleine honden die op schoot passen reizen gratis. Voor een grote hond koop je een kaartje. En dat kost je ongeveer de helft van een gewoon kaartje. Alleen voor een couchettewagon gelden andere regels. Je mag je hond alleen meenemen als je het hele compartiment afhuurt. En natuurlijk is de restauratiewagon ook verboden terrein voor je hond.

Taxi
Voor taxi’s zijn er geen regels. De chauffeur bepaalt zelf of hij je hond wel of niet meeneemt.

Veerboot
Op de boot naar de Noordzee eilanden mag je hond altijd voor de helft van de prijs mee. Op de Bodensee boten is het gratis. Als je naar Noorwegen of Zweden wil kan dan ook maar de prijzen kunnen verschillen per maatschappij. Even contact opnemen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Openbaar vervoer in het algemeen weet ik niet; treinen wel, en ik vermoed dat het je daar om gaat, gezien je andere vraag over je Westoverledingen-trip.

Sie möchten Ihren Hund mit auf die Reise nehmen? Kein Problem!

Wenn Sie einen Hund mitnehmen, der nicht im Transportbehältnis als Handgepäck transportiert werden kann, zahlen Sie den halben Normal- oder Sparpreis. Diese Regelung gilt sowohl für den Normalpreis als auch für die Sparpreise.
Hingegen können kleine Hunde (bis zur Größe einer Hauskatze) im Transportbehälter unentgeltlich mitgenommen werden. Generell gilt, dass Fahrkarten für Hunde nicht online gebucht und keine Sitzplatzreservierungen getätigt werden können. Bei internationalen Reisen zahlen Sie für Hunde grundsätzlich den Kinderfahrpreis 2. Klasse.
Bitte beachten Sie, dass alle Hunde, die nicht in einem Transportbehälter mitgenommen werden, an der Leine geführt werden und einen Maulkorb tragen müssen. Blindenführhunde und Begleithunde eines schwerbehinderten Menschen sind vom Maulkorbzwang ausgenommen.

City Night Line / DB Autozug
Die Mitnahme von Haustieren ist nur bei Buchung eines Abteils zur alleinigen Nutzung zugelassen. Es wird pro Tier ein Pauschalpreis von 30,- Euro direkt an Bord erhoben.