Is Balkenende nog serieus te nemen?

Vanavond zag ik J.P. Balkenende serieus ingaan op het Jan Smit en Yolanthe C. van K.-verhaal. Hij vertelde dat hij regelmatig SMSt met Jan en het erg vindt voor hen. Op zich prima, maar dat zijn toch geen dingen die je achter een desk als 1e minister tegen het volk vertelt of ben ik dan te serieus. Ik vind het in iedere geval niet kunnen voor een premier. Het komt wat watterig over. Ik heb niet het gevoel van: "Hier staat onze premier maar meer van, hier is JP met het shownieuws".
De kredietcrisis schuift maar even naar de achtergrond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja, hij is zeker nog serieus te nemen.

Zijn reactie was een antwoord op een vraag van een journalist die iets te veel de Telegraaf had gelezen.

Dat hij een antwoord geeft is normaal; dat het uit zijn verband wordt getrokken is wat ongelukkig en roept weer reacties op. De reactie zelf vind ik inderdaad vrij tenenkrommend, maar het zij zo, zo is onze MP nu eenmaal, moet je op zo'n moment maar denken.

Ik hoorde het RTLNieuws al vertellen dat hieruit blijkt dat hij ook maar een mens is. Tja, het is maar hoe je er tegenaan wil kijken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hij een antwoord geeft is normaal, inderdaad. Maar hij had natuurlijk moeten antwoorden: Dat is hun zaak, daar bemoei ik me niet mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dan was het niet zo tenenkrommend geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom weten we zo goed wat de premie steeds moet doen en zeggn. Laat die man in godsnaam zichzelf zijn en stoor je niet zo aan zijn gedrag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar het is toch logisch dat zo'n uitspraak reacties uitlokt? Net als die van minister Bos trouwens, zijn reactie was ook van "hoogstaand" niveau.

Andere antwoorden (16)

Nee, maar nooit gedaan ook.

Na het zuur, komt het bitter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een aanfluiting. Gênant. Tenenkrommend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat ik dacht +1
Ik vind het ronduit een fantastische actie van J.P.

Het is een echt mens. Zo heeft hij mij ook regelmatig naar de status gevraagd toen ik mijn fiat panda van parkeerschade had voorzien. Hij heeft echt het beste voor met heel Nederland.

eh... serieus: dit lijkt mij geen taakgebied voor onze MP.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een aanslag op het ministerschap.Nee dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ennuh.... Wat zou die hiervan vinden?
Shocking! Micky Hoogendijk!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ook een sprookjeshuwelijk.
Dit geeft weer voor de zoveelste keer aan wat het niveau van JP is. Wordt tijd dat hij opstapt of eens een vent begint te worden. Laat hij maar beginnen met het ontvangen van de Dalai Lama.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan Peter houdt wel van een vette roddel. Morgen zien we hem in de snackbar een open beentje bestellen en overmorgen doet hij samen met Bos mee aan Lingo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ze moesten Balkenende eens serieus nemen, heel graag zelfs...

JA... eeuh dus NEE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat een beetje door op het niveau van Minister Bos begrijp ik ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL ja klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ze moesten Balkenende eens serieus NÉMEN... heel graag zelfs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt toch niet nemen door 20 matrozen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 is ook goed... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er alle vertrouwen in, dat de matrozen en ik er wel uit komen...
Ik weet niet wat jij hebt gehoord, ik heb alleen maar een stukje gelezen. Maar het zijn gewoon de journalisten en interviewers die een beetje gestoord zijn. Balkie heeft inderdaad erg weinig humor als het op reageren aankomt. Ik las dat Wouter Bos enthousiast heeft gereageerd dat Wesley eindelijk weer scoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is heel lastig. Ik vind sowieso die hele "Jan&Yolanthe" gate een beetje overdreven. Laat die mensen toch met rust. Dat onze mp daar serieus op in gaat is beschamend, onder het mom van onder het volk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... als onze minister-president een uitspraak doet over een niet-ministeriële zaak neem ik hem bij zijn ambtelijke taken wel serieus...

Ik vind dat hij zeker mag zeggen wat hij vindt; hij schaadt er niemand mee en andere Nederlanders zeggen het ook. Zijn voorbeeldfunctie komt niet in het geding.

Of heeft de MP geen rechten op vrijheid van meningsuiting?

Ik snap dat sommigen anti-kabinetgericht denken, maar ik vind dat een waardeoordeel over JP geven in deze situatie behoorlijk kinderachtig en even smakeloos als de roddel zelf is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de enige die goed geantwoord heeft was wouter bos.
en ach ja na 30 april zit zijn gevoel voor mede leen hem iet wat hoog, hij heeft gezien hoe bea dat doet en overal waar zij nu komt word er applaudisseerd, misschien hoop hij nu op hetzelfde..... maar dan anders

Toegevoegd op 21-05-2009 00:27:31
mede leen = medeleven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige die JP serieus 'neemt' is zijn eigen vrouw, hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een woord: nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje. Ik vind het alleen niet normaal dat balkenende over Zac en Vanessa's prive-leven praten. Voor de rest wel.