wie weet er een interesant onderwerp voor een presentatie godsdienst?

Ik moet een presentatie voor godsdienst doen, alleen heb ik geen idee waarover... :(
het liefst wel een actueel onderwerp waar we allemaal mee te maken hebben, (bijv. vriendschap)

b.v.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
7.8K

Antwoorden (10)

Armenbelasting van de Islam is erg interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendschap tussen moslims en christenen, of joden en heidenen. Hiermee kun je veel kanten op.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* De ontkerkelijking van Nederland
* De opkomst van de islam
* Wat heeft St. Nicolaas nog met het geloof te maken
* Kernwaarden van het Christendom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je gelovig zijn om een goed mens te zijn?
Hebben gelovige mensen het gemakkelijker en waarom?
Als je iets van je geloof moet doen of nalaten, en je hebt daar problemen mee omdat het strijdig is met je geweten? Waar kies je voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou bv iets kunnen vertellen over het Leger des Heils, of over een katholieke orde.
Of iets over het ontstaan van de RK kerk.

Actueel zou je iets kunnen vertellen over de overeenkomsten tussen de wereldgodsdiensten.
In het verlangen naar integratie is het belangrijk dat we die overeenkomsten gaan zien.
Er is onlangs een boek over verschenen. (wwt titel en schrijver niet meer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is godsdienst inderdaad opium voor het volk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geschiedenis van de Quakers is vrij onbekend in Nld en erg interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Refo500. Dit onderwerp wordt de komende 7 jaar in al zijn facetten voor het voetlicht gehaald. Het is ca. 2 weken geleden van start gegaan in Gouda.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je een godsdienst nodig heb om in god te geloven.
En heeft god de verschillende godsdiensten bedacht of de mens.

maakt de godsdienst de mens of de mens de godsdienst ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
evolutie of schepping, feestdagen, is het Gods bedoeling wat er allemaal gebeurd nu op aarde oftewel waarom laat god lijden toe.