waarom kwamen alle profeten uit het midden- oosten of afrika?

waarom niet uit europa of amerika?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.2K

Het beste antwoord

Er zijn ook profeten gestuurd naar europa en amerika hoor :). Er zijn welgeteld 125 000 profeten gestuurd. Een profeet voor elk volk.

Een verdere uitleg is dat het midden oosten vroeger het centrum van de mensheid was geweest.
Nog een andere reden ook omdat de meeste profeten die we weten goed bronnen over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bedoelt met profeten wellicht christelijke profeten. De profeten kwamen dus uit de streek waar één of ander geloof ontstaan was of wijdverspreid. Onze voorouders hadden ook profeten van hun godsdienst (rondtrekkende druïden en troubadoers). Zij hadden echter een "verkeerde godsdienst" en werden - doordat hun religie gewelddadig werd uitgeroeid - niet in de geschiedenis opgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze te maken hadden met Gods volk.En dit waren toen de Joden.

De joden lieten zich beïnvloeden door de valse religie van de Kanaänieten en andere omringende natiën. Als gevolg daarvan schonden zij hun verbondsverhouding met God.
Teneinde hen te corrigeren en weer op het goede pad te brengen, zond God een reeks profeten die zijn boodschappen aan het volk overbrachten.