Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke belangrijke overeenkomsten zijn er tussen Christendom, Jodendom, Islam en Hindoeïsme?

Waarin kunnen de religies elkaar ontmoeten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kun je zelf bekijken in de bijgevoegde tabel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De overeenkomsten tussen Christendom, Jodendom en Islam zijn erg makkelijk. Ze geloven in principe in de zelfde god, hebben ongeveer dezelfde leefregels en delen hetzelfde scheppingsverhaal. Maar met Hindoeïsme er bij, Alle religies hebben in feite een normatief aspect. Ze vertellen je hoe je een goed leven kan leiden. Al moet ik eerlijk vertellen kan ik me ergeren over pretenties die de heilige geschriften maakt over hoe de wereld is. (aarde in 6 dagen geschapen en 6000 jaar oud) Ik vind het erg waardevol dat er iets in staat voor de mensen hoe ze moeten leven. Niet iedereen doet vanzelf het goede en veel mensen zien toch het goede in door religie. Kortom elk heilig geschrift verteld in zekere zin hoe je een goed mens moet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat Joden en Christenen in dezelfde god geloven ben ik mee eens, maar van de Islam denk ik het niet. Als je gaat kijken naar de symboliek, heeft de Judeo-Christelijke god heel veel weg van een zonnegod, terwijl de Islamitische god duidelijk een maangod is.
Ze geloven allemaal in sprookjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze zijn allemaal erg naïf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je misschien naïef?
Ik geloof dat het ongeveer zo zit:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ekam sat; vipra bahuda vadanti

Truth is one; it has different names.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding