Mogen moslims kinderen voor het huwelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
2.8K
ronron1212
9 jaar geleden
wat mogen ze?
Poet
9 jaar geleden
Voor de wet mag dat

Antwoorden (2)

In ieder geval niet op natuurlijke wijze: volgens de koran is seks voor het huwelijk niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de Islam wordt dit "Zina" genoemd, oftewel een onwettelijke daad van sexuele omgang. Aangezien wij allemaal weten dat het krijgen van kinderen altijd een gevolg is van geslachtsgemeenschap is het antwoord al vanzelfsprekend.

Letterlijke passages kan je vinden in:

17 Surah Al-Isra' 32
24 Surah An-Nur' 2 t/m 5

Mocht je willen doelen op het adopteren van een kind of kinderen voor je huwelijk dan is het wel toegestaan, het wordt zelfs aangemoedigd in "33 Surah Al-Ahzab 4-5"!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook een kind krijgen door middel van IVF (reageerbuisbevruchting). Wat de koran daarover zegt weet ik niet.