wat is de minst strenge stroming in islam?

ik zie moslima's zonder hoofddoek en turken die bier drinken die zichzelf moslim noemen. mijn vraag is wat is de minst strenge stroming binnen islam?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zoals een moslim 30 jaar geleden al zei: er zijn goede moslims en minder goede, net als in alle godsdiensten. Heeft niets met de strengheid van de leer te maken, maar hoe de gelovigen het zien. In de tijd dat katholieken nog vastten waren er ook gelovigen die daar niet aan meededen, of die toch een stukje vlees aten op vrijdag.
Rieneke1
8 jaar geleden
Vlees op vrijdag? Dat zal eerder vis zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rieneke1 Ja, behalve dan natuurlijk de katholiek die zich daar niks van aantrok en TOCH vlees at.
Rieneke1
8 jaar geleden
Die kwamen vast in het vagevuur terecht Mr Tomaat ;)

Antwoorden (2)

Dat is geen 'officiele' stroming (zoals Soennitisch of Sjiitisch)
Je zou hen 'liberale moslims' kunnen noemen, of 'nominale moslims'.
Moslim zijn is hun (culturele) identiteit, dat zijn en dat blijven ze ook als ze niet godsdienstig zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is duidelijk de Alevieten, een soort van humanistische stroming.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@JJ1 - De meeste Turken die bier drinken zullen zich geen Aleviet noemen. Het zijn gewoon moslims die het niet zo nauw nemen met de regels.