Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is geen geloof ook een geloof

je moet geloven dat er hierna niets meer is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er geen bewijs is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Natuurlijk is geen geloof ook een geloof, want je gelooft het niet. Alleen moet je het niet verwarren met een religie. Sommige mensen geloven in iets en dan geloven ze in een bepaalde religie.

Net zoals mensen die geen keuze maken, nou dan kies je niet, maar dat is dan ook een keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ik zie het meer als een ongeloof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof op zich is niets. Dat geldt ook voor geen geloof.
Het gaat erom 'waarin' of 'waarin niet'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geloven dat er niets is is ook geloven. Tenzij je het kunt bewijzen, maar dat kun je niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Atheïsme ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puntkomma. mooi anwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ook een geloof, door ontbreken van alle bewijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ty
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ontbreken van welk bewijs koolwitje?
Geen geloof en ongeloof is afwezigheid van geloof. Ik neem aan dat je bedoelt het niet geloven in een God.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maakt niet uit in wat
geen geloof is relevant,iedereen geloofd wel in iets,maar we benoemen het soms anders,de een zegt zelfbewustzijn de andere denkt gestuurd door god.
Het is meer de vraag of iemand kerkelijk is,en met kerkelijk kan je ook moskee of synagoge bedoelen.
het jammere is (en ik ben niet kerkelijk) maar geloof wel in een"god" en ben heilig van overtuigd van welk geloof of ongeloof 1 een de zelfde god heeft.
Ik bid niet,leef volgens normale normen en waarden ,accepteer iedereen wat hij of zij geloofd.Ik geloof in de medemens en als dat gods bedoeling is hebben we geen paus,moskee,synagoge jehova's nodig.
naastenliefde voor iedereen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als kaal een haarkleur is, en niet-postzegels-verzamelen een hobby is.

Geen appel is ook een appel.
Geen geld is ook geld.
Geen verstand is ook verstand.
En geen geloof is ook geloof.

Dit klopt geheel. Er van uitgaande dat geen niet betekent wat het woordenboek zegt dat geen betekent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een geloof iets is waar je zelf in gelooft als jij gelooft dat er hierna niet meer iets is is dat jouw geloof.
ik vindt niet dat geloven in een categorie geplaatst moeten worden onder katholiek , moslim , joods etc..
Iedereen deelt altijd wel iets van elk geloof maar iedereen gelooft anders en hangt bij het geloof wat ze het meeste aanspreekt. geloof is iets van jezelf wat jij gelooft! klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof in de zon en als ik dorst heb dan geloof ik ook dat ik nog iets te drinken neem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof is geloof. Of je nou in een religie gelooft of in wat anders. Is bij mij hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het kan wel een geloof zijn. ongeloof dus. Maar geen religie.!
Dus je geloof dan nergens in...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je het woord 'geloof' vervangt door 'overtuiging', kun je stellen dat atheïsme ook een 'geloof' is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen geloof is natuurlijk geen geloof. het zegt het al. ook als je gelooft dat er geen god is, is dat nog geen geloof op zich. Niet eentje die zich ergens op richt, zoals een entiteit.
Een zwak tegenargument die vaak gebruikt wordt door theïsten die onder vuur liggen van overenthousiaste atheïsten. een domme strijd als je het mij vraagt. In het geval van de atheïsten dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, geen geloof is hetzelfde als geloven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel, want je gelooft dat je nergens in gelooft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding