Bestaat er een land waar aanhangers van één godsdienst op de vlucht slaan voor aanhangers van dezelfde godsdienst?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
1.4K
Erna55
8 jaar geleden
Wat stel je je voor bij deze vraag ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou zo'n beetje het hele Midden-Oosten. De ene moslim jaagt op de andere moslim...
Erna55
8 jaar geleden
maar niet ze voor de godsdienst vluchten. Dus eigenlijk is de vraag : zijn er oorlogen waar godsdienst geen rol speelt.
Alle oorlogen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat versta je onder godsdienst? Zowel voor het christendom als de islam geldt dat dit verzamelnamen zijn voor een heel scala aan richtingen, afsplitsingen, overtuigingen en stromingen die elkaar soms het licht in de ogen niet gunnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bijvoorbeeld in de islam vechten soennieten met sjiieten. In het christendom vechten in Ierland katholieken en protestanten. Wat zie jij als verschil tussen deze?

Het beste antwoord

Me dunkt dat dat nu gebeurt in alle landen waar bv Is, Boko Haram of Al Nusra de macht proberen te grijpen. Er zijn nog meer van dat soort organisaties en ze verbeelden zich allemaal stuk voor stuk dat zij de ware islamieten zijn en dat de "gewone" islamieten afvalligen of ongelovigen zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
De "gewone" islamieten vluchten in die landen dan ook voor het exhorbitante geweld dat dergelijke organisaties ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het midden oosten zijn ze momenteel in oorlog met elkaar zelfs Turkije is deze week begonnen met bombarderen. Net als nederland de VS enz al maanden doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze moorden daar heel wat af
8 jaar geleden
Aangezien er niet zoveel goden zijnvolgens mij maar één is het opmerkelijk dat gelovigen die dezelfde god aanbidden elkaar de hersens inslaan of zelfs het hoofd van de romp slaan zelf vind ik het moeilijk om zulke acties als Gods dienst te omschrijven . zelf beleef het geloof juist als een inspiratiebron om te proberen denkwijzen van anderen te begrijpen en te respecteren waarbij wreedheden het tegengestelde zijn van Gods dienst .zo zouden gelovigen vrede vol met elkaar om moeten kunnen gaan .jammer genoeg is het tegengestelde de praktijk!

Toegevoegd na 6 minuten:
Helaas bestaan zulke landen en ze zijn dichterbij dan je denkt immers niet alles wat er gebeurt in de naam van God komt in het nieuw .dat geldt voor zowel goede als kwade dingen