Wanneer komt Jezus terug en is het eigenlijk wel zeker of hij terugkomt?

Hoe kunnen sommige mensen dat zo zeker weten??
Of is het eigenlijk meer van dat ze het hopen?
Ik vind het allemaal wel erg lang duren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
5.8K
zondag
8 jaar geleden
Het is op de eerste plaats de vraag of Jezus wel echt bestaan heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan toch geen verzinsel zijn? Er is een heel boek over hem geschreven. Zou dit verzonnen zijn denk je? Ik weet het zelf ook niet hoor, maar vroeg het me af. Lijkt me sterk dat hij niet echt bestaan heeft, hoe kan hij anders zo bekend/beroemd zijn geworden? Nostradamus heeft ook echt bestaan. Hildegard von Bingen ook, Klazien uit Zalk ook. Tja ga zo maar door...
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Er is ook een heel boek geschreven over Richard Rahl...wat?! Een hele serie zelfs. Een tovenaar. En boeken over Puck een grote magiër. Om over Harry Potter maar niet te spreken daar zijn zelfs films over gemaakt. Dat maakt het nog niet waar. De gebroeders Grimm zijn misschien nog bekender wereldwijd.... Ik zeg niet dat het niet waar is dat Jezus bestaan heeft. Maar dat er boeken over hem geschreven zijn maakt het niet waar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lees ook (vooral de reacties)
http://www.goeievraag.nl/maatschappij/religie/vraag/588397/nieuw-testament-historisch-bewezen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.patheos.com/blogs/daylightatheism/essays/2000-years-late/
Cryofiel
8 jaar geleden
De redenatie is kennelijk: "het staat in een boek, en DUS is het waar". Prima. Dat betekent dat je in de Profeet gelooft. Want ook die staat in een boek, dus volgens jou is het dan de waarheid. Of mis ik nu iets?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@cryo Je moet even uitleggen wie of je wat je met "de profeet" bedoelt. De vrager zal er vast in een hoop geloven. Maar ik gok dat jij Mohammed bedoelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je wie zeker echt heeft bestaan? Joseph Smith, maar dat zegt niks over mijn acceptatie van het geloof in Mormonisme. Wat je dus moet scheiden is: 1.Heeft Jezus/Mohammed/J. Smith/H von Bingen/Mosey the Pirate echt bestaan?
2.Zijn de claims die over hem/haar gemaakt zijn bewezen?
bamibal
8 jaar geleden
Jezus zal best echt bestaan hebben, maar dat maakt hem nog niet de zoon van God. Jomanda bestaat ook echt en veel mensen geloven/geloofden in haar, maar ik denk niet dat zij daadwerkelijk berichten uit het hiernamaals ontvangt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn ook hele dikke boeken volgeschreven over Midden-Aarde ; toch betwijfel ik ergens of het wel echt heeft bestaan ;-)
Amadea
8 jaar geleden
Het is een zinloze discussie, maar naar HeerVoldemort toe moet ik toch even reageren: het is niet waar dat de sprookjes van de gebroeders Grimm bekender zouden zijn dan de Bijbel. Want de Bijbel is bewezen het meest verkochte boek ter wereld.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Daarom was ik ook voorzichtig en zei ik misschien. Al moet ik zeggen dat ik ook een heleboel mensen ken die een bijbel in hun kast hebben staan en deze nog nooit hebben gelezen of zelfs hebben opengeslagen. Hebben ze dan goedbedoeld gekregen. Ik heb er ook een staan, nog nooit zelfs maar ingekeken. (Al ben ik wel enigzins bekend met de inhoud) maar die specifieke bijbel nog nooit geopend.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@Marleen Nou kijk daar twijfel ik nou weer niet aan. Sauron bestaat wel degelijk. Alleen heeft hij zich vermomd. Zijn morgul ruiters hebben ook een andere naam gekregen. Sauron = een zekere M. Rutte en de morgul ruiters noemen we "het kabinet"
Cryofiel
8 jaar geleden
@MrTomaat, met de Profeet bedoelde ik de Profeet. Daar is er maar één van, en dat is de reden dat ik Zijn naam met een hoofdletter schreef. Inderdaad, ik bedoel Mohammed (znwg). Volgens de redenatie van vraagsteller gelooft hij in de Profeet. Dat houdt automatisch in dat hij niet gelooft dat Jezus / Issah zal terugkeren, want er is geen enkele Soerah waarin we dat kunnen lezen.
erotisi
8 jaar geleden
Expliciet valt dat niet in de koran te lezen maar de koran sluit de wederkomst ook niet uit.
In tegendeel er zijn aanwijzingen daarin dat Jezus wel terugkomt. Het is mss zelfs vrij gangbaar om dat te denken; moslims lezen ook in de koran dat jezus terug komt. http://www.islamnu.nl/index.php/terugkomen-van-jezus
Cryofiel
8 jaar geleden
Tja. Maar Jezus speelt niet bepaald een belangrijke rol in het Geloof. Zijn mogelijke terugkomst is dus totaal ondergeschikt aan de wetten van de Profeet.
erotisi
8 jaar geleden
Dat kan wel kloppen, maar of Jezus geen belangrijke rol speelt betwijfel ik. Maar uiteraard ondergeschikt aan de wetten van de Profeet: " Isa zelf is toen naar de Hemel verheven waar hij verblijft tot zijn terugkeer op aarde, zoals de christenen dat ook geloven. Er wordt ook verteld dat Isa naar derde Hemel werd verheven waar de engelen in eeuwigheid God vereren en daar de gedaante van een engel heeft aangenomen. Volgens moslims komt hij pas nadat ad-Dajjal (de valse Messias) gekomen is (Abu-Dawud Boek 37, nr. 4310). Hij zal dan het kruis breken, het varken doden en met de sharia regeren. Hij zal bij het ochtendgebed in Jeruzalem arriveren, de imam zal aan hem zijn plaats als voorganger in het gebed aanbieden, echter zal hij achter de imam zijn gebed, conform de soenna van Mohammed, bidden. En wanneer hij ad-Dajjal heeft verslagen bij de Poort van Hudd in Palestina, zal hij trouwen, overlijden en begraven worden in de Moskee van de Profeet."
Cryofiel
8 jaar geleden
Als ik vraagstellers redenatie volgt, is dat dus wat vraagsteller gelooft.
erotisi
8 jaar geleden
dat denk ik niet aangezien hij refereert naar een heel boek over Jezus en dat hebben ze in de koran niet.
Cryofiel
8 jaar geleden
Hij zegt dat het wel waar moet zijn omdat het in een boek staat. Er is een heel boek over de Profeet, dus wat daar staat moet wel waar zijn - of begrijp ik de redenatie dan verkeerd?
Thecis
8 jaar geleden
@cryofiel.
De reactie van de VS is dat hij van mening is dat Jezus echt bestaan heeft omdat er een boek over geschreven is. "Lijkt me sterk dat hij niet echt bestaan heeft, hoe kan hij anders zo bekend/beroemd zijn geworden? Nostradamus heeft ook echt bestaan. Hildegard von Bingen ook, Klazien uit Zalk ook. Tja ga zo maar door…" Hieruit herleid ik dat hij het hier heeft over het feit dat er een persoon heeft rond gelopen die Jezus heette (of dat er een persoon Jezus in een boek staat dat gebaseerd is op een echt persoon, alleen met andere naam). Deze uitspraak staat m.i. los van de claims die over de persoon Jezus zijn gemaakt. Dus ik ben van mening dat je redenatie verkeerd is omdat dit over de inhoud van het boek gaat en niet over of de persoon echt bestaan heeft.
Cryofiel
8 jaar geleden
Nu ik het zo nalees, kun je de tekst van vraagsteller inderdaad op twee manieren interpreteren. De ene manier van interpreteren is dat niet alleen Jezus echt moet hebben bestaan omdat hij wordt genoemd in een boek, maar dat ook alle beweringen over Jezus moeten kloppen omdat dat in dat boek staat. In die interpretatie zou Jezus "moeten" terugkeren omdat dat nu eenmaal in dat boek staat. De andere manier van interpreteren is dat vraagsteller er alleen van uitgaat dat Jezus echt moet hebben bestaan omdat hij nu eenmaal in een boek wordt genoemd, maar dat hij niet concludeert dat alles wat er in dat boek staat ook automatisch klopt. Ik heb de eerste interpretatie gekozen. Jij wijst er nu (terecht) op dat de tweede interpretatie ook mogelijk is. Misschien wil vraagsteller reageren om toe te lichten hoe hij de vraag bedoelt.
erotisi
8 jaar geleden
@Dirkje, je laatste zin in je vraag doet me ook denken aan het volgende: "De gelijkenis van 'De wijze en dwaze maagden'
Matteüs 25: 1 - 13 "Het hemelse koninkrijk lijkt op tien meisjes die hun olielampen pakten en de bruidegom tegemoet gingen. Vijf van hen waren dom. Vijf van hen waren verstandig. Toen de vijf domme meisjes hun olielampen pakten, vergaten ze extra olie mee te nemen, maar de vijf verstandige meisjes namen behalve hun lampen ook flesjes olie mee. Toen de bruidegom maar niet kwam, werden ze allemaal slaperig en ze sliepen in. Midden in de nacht werd er geroepen: Daar komt de bruidegom! Naar buiten, hem tegemoet! Alle meisjes stonden op en maakten hun lampen in orde. De domme meisjes zeiden tegen de verstandige: Geef ons wat van jullie olie, want onze lampen gaan uit. Maar die antwoordden: Misschien is er niet genoeg voor ons allemaal. Ga maar naar de kooplui om olie te kopen. Toen zij weg waren om olie te kopen, kwam de bruidegom. De meisjes die klaarstonden, gingen met hem mee naar binnen om de bruiloft te vieren, en de deur werd gesloten. Later kwamen de andere meisjes terug. Heer, heer, laat ons binnen, riepen ze. Maar hij zei: ik ken jullie niet." En Jezus besloot: "Wees dus waakzaam, want je weet dag noch uur."
Cryofiel
7 jaar geleden
Maar we weten nog steeds niet hoe vraagsteller de vraag heeft bedoeld...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraagsteller had even andere prioriteiten, maar komt z.s.m. terug. Vraagsteller vind vele reacties namelijk erg interessant.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij staat dat wel in de bijbel ja, maar daar staat ook in dat 'ie over water loopt. Zal er dus maar niet van uit gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"" Volgens de redenatie van vraagsteller gelooft hij in de Profeet. Dat houdt automatisch in dat hij niet gelooft dat Jezus / Issah zal terugkeren, want er is geen enkele Soerah waarin we dat kunnen lezen. "" Jezus is voor christenen de zoon van Gd maar ook een profeet.
Een profeet is iemand die volmacht heerft gekregen om in Naam van Gd te spreken.
Dus volledig van toepassing op Jezus.
In dit geval in Naam van J-H-W-H. Wat de islaam betreft. Ook Jezus is net zoals Mohammed een profeet voor hen.
Ook al staat er volgens jou niets in een soerra over de wederkomst van de profeet Jezus..... Toch wachten de moslims op de wederkomst van de profeet Jezus. Informeer U vooraleer je zomaar wat schrijft en de aandacht afleidt van het onderwerp. groet amadeus.
Cryofiel
7 jaar geleden
Issah (de moslim-naam voor Jezus) is binnen de islam maar een heel gewoon profeetje. Niets bijzonders. Er zijn grotere en belangrijkere profeten geweest dan Issah. Sommige interpretaties zeggen inderdaad dat ook Issah zal opstaan. Maar zo wordt ook geloofd dat ook de andere profeten zullen opstaan. Ook in dat opzicht is Issah dus niets bijzonders.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens de soerra is Jezus niet gestorven maar opgevaren naar de hemel.
In de soerra wordt toch wel wat geschreven over Jezus. Moslims geloven in Jezus als de Messias, net zoals christenen in Jezus geloven als de Messias. Messias betekend verlosser. Jezus zal voor moslims in de eindtijd een belangrijke rol betekenen.
Bij zijn wederkomst zal hij een bepaalde taak vervullen. groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Zo te zien kunnen de Moslims nog veel van jou leren.

Antwoorden (3)

Jezus komt terug bij het einde der tijden, op dezelfde manier als Hij naar de hemel is gegaan. Dat Hij terugkomt, is in de bijbel te lezen.

Wanneer dat einde der tijden is: dat weet God de Vader alleen.

Bedenk dat het ook lang heeft geduurd voor Jezus geboren werd. Het volk Israel heeft lang naar de beloofde Messias uitgezien, al hebben velen Hem toen niet als zodanig herkend en erkend.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ goed antw. Het tijdstip waarop Jezus terugkomt, daarvan zegt de bijbel dat deze dag zal komen als en dief in de nacht. Met andere woorden, het tijdstip zal onverwachts zijn.
Doch geeft de bijbel enkele aanwijzingen die voorafgaan aan het tijdstip waarop men Jezus terugkomst mag verwachten.
Lees Mattheus hoofdstuk 24 https://bijbel.eo.nl/bijbel/matteus/24/ Let op dat in vers 15 over het walgelijke ding wordt gesproken in de heilige plaats.
De heilige plaats is Jeruzalem.
Een eerste toepassing van dit vers kende zijn gebeuren in 70 GT.
Toen werd Jeruzalem verwoest door de Romeinen. (het walgelijke ding) Een tweede toepassing zou onderdeel uitmaken van 1 van de tekenen van het einde.
Herdogan, wil het Ottomaanse rijk heroprichten en van Turkije het wereldrijk kalifaat maken.
Er zouden bewijzen zijn dat ook Turkije ISIS steunt. Hun doelstellingen zijn Rome, het vaticaan ( de RKK, voor hen het symbool van het christendom.) en europa te veroveren en nadien Jeruzalem. https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=erdogan+en+het+ottomaanse+rijk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In het bijberlboek openbaringen hoofdstuk 13 wordt gesproken over het merkteken van het beest 666.
Wie dit merkteken in de toekomst niet draagt, zal niet kunnen kopen of verkopen. Verzen 16, 17
https://bijbel.eo.nl/bijbel/openbaring/13/
Dit merkteken is de RFID chip dat het teken 666 draagt.
Google maar naar obama care, RFID chip etc.... Opvallend is dat in vers 7 staat dat het beest macht zal krijgen over alle landen, volkeren en mensen van elke stam en taal.
Het zal dus wereldomvattend zijn. Google eens naar vrijmertselarij/freemason,de verlichtenden/ illumonati, geheime genootschappen zoals skull and bones etc...
Dit is een hint, doe moeite voor onderzoek en je ogen gaan open. De duivel wil elk individu in op aarde in zijn macht, dit wil zeggen onder controle.
Ook de elite onder de illuminaten willen dit. Dit zjn de hedendaagse
Farao`s, de 13 satanische bloedlijnen.
Zij bereiden al jaren de komende NWO (nieuwe wereld orde) voor onder leiding van het beest.
De bijbel waarschuwde hier meermaals voor.
Gds volk strijd niet tegen regeringen, maar tegen onzichtbare machten die de huidige regeringen besturen.
Satan is de god van deze wereld die een sluier legt over de volkeren.
De NWO heeft een plan om de ganse planeet om te vormen tot 1 wereldregering en 1 wereldreligie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze religie is de RKK die niet de christelijke god vereert, maar waarin de aanbidding van de zon centraal staat net zoals de egyptische farao`s. Deze NWO zal er voor zorgen dat elk individu een op aarde een slaaf zal zijn van het systeem dat iedereen kan controleren op elk gebied die men kan bedenken. Cash geld zal weldra gaan verdwijnen dan hebben systemen zoals regeringen en banken volledige controle over ons mensen.
Elke betaling op je Bankrekeningen zal gecontroleerd worden, camera`s op traat waarmee men je kan volgen. Men kan je volgen via je smarthphonel, etc.... . Men moet dan ook beseffen dat dit alles wordt gedirigeert via de elite die de NWO aansturen.
Zij creeren eerst een wereldomvattende chaos, en komen dan met een oplossing. De NWO.
Eens de hele wereld onder heerschappij is van deze NWO zal er een wereldvrede uitgeroepen worden.
Hiermee zal dan ook het allerlaatste teken die de bijbel ons geeft in vervulling gaan.
..... Terwijl ze zeggen: ‘Er heerst vrede en veiligheid’, juist dan overvalt hen plotseling het verderf .....
1 Thessalonisenzen 4:13 tot 5:11
http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=70448%2C70465&wbv=on Kort samengevat geloven sommige mensen in de wederkomst van christus om dat er tekenen die de bijbel ons verschaft voor de eindtijd in vervulling gaan zoals. 1 het merkteken van het beest, zonder dit teken niet kopen of verkopen.
Dit zou de RFID chip kunnen zijn die voor ieder individu verplicht zal worden als het cach geld verdwijnt.
2 wereldomvattende uitroep van vrede.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit zal gebeuren als de Nieuwe Wereld Orde een feit is na de gecreeerde chaos.
De netten van deze Orde sluiiten zicht alsmaar meer en meer. Velen beseffen of willen niet beseffen dat dit gebeurt door de sluier die de god van deze wereld over de mensheid legt. 2 korinthiers 4:3,4
https://bijbel.eo.nl/bijbel/2-korintiers/4
efeziers 6:12
https://bijbel.eo.nl/bijbel/efeziers/6/ RFID chip
https://www.youtube.com/watch?v=0hFY3dNEXLo https://www.youtube.com/watch?v=xlLrLJWhZUI https://www.youtube.com/watch?v=aFS8Sd6HFYk https://www.youtube.com/watch?v=A-0PaIrUbE0 opkomst van de antichrist.
https://www.youtube.com/watch?v=KYXibMiwxXQ groet, amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Tot zover één interpretatie van één boek...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Wie dit merkteken in de toekomst niet draagt, zal niet kunnen kopen of verkopen. Verzen 16, 17
https://bijbel.eo.nl/bijbel/openbaring/13/
Dit merkteken is de RFID chip dat het teken 666 draagt.
Google maar naar obama care, RFID chip etc…." Grappig 20 jaar geleden was dit chipknip en daarvoor de pinpas aldus een klasgenoot van mij. groet de antichrist
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@antichrist, .-)) onderstaand een film voor jou De antichrist zal van de valse profeet gebruik maken de mensen op aarde dwingen om zijn merkteken te gaan dragen. Mensen zullen dus duidelijk beseffen voor wie ze kiezen, maar zover is het nog niet en zeker 20 jaar geleden niet.
Velen zullen het merkteken accepteren, omdat zij anders niet meer in hun levensonderhoud kunnen voorzien: De bankkaarten en de huidige RFID-chips zijn daarom nog niet het merkteken van het beest, maar men kan het wel als een belangrijke ontwikkeling zien, van het uiteindelijke nieuwe betaalsysteem van de antichrist, het staat bijna volledig op punt. Eens de mensen worden “verplicht” een merkteken te dragen met het getal van het beest, zal dit het “merkteken “ zijn waarover in openbaring 13 wordt gesproken. Het is opmerkelijk dat de internet letters “www” in het Hebreeuws gelijk staan aan “666”. Internet zal m.i. mede een belangrijk instrument van de antichrist worden, om zo over ieder mens op aarde de totale controle te krijgen. Zie de film. https://www.youtube.com/watch?v=9mfq39MpCEM groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Ik vind het telkens opnieuw erg interessant dit soort redenaties te lezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tjee. Erg interessant. Maar ook zeer beangstigend. Ik ga me er eens wat verder in verdiepen. Dank Amadeus, dank allemaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zal beangstigend zijn voor degenen die de bijbelse waarschuwingen verwerpen. Het zal een verlossing zijn voor degenen die oprecht blijven vertrouwen op Jezus wederkomst. groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Hoe kom je daar nu bij? Dit geldt alleen als je in de bijbel gelooft EN als de bijbel waar is. Als je niet in de bijbel gelooft gelden jouw uitspraken dus al niet. Als de bijbel onwaar is gelden ze evenmin. Voor jou zal het juist heel beangstigend zijn als je voor de Hemelpoort staat en je daar de Profeet (znwg) tegenkomt. Wat moet je dan zeggen? Je had immers kunnen weten dat Hij bestaat, want je bent al jaren op de hoogte van het bestaan van Zijn Woord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je nou in de bijbel gelooft of niet, toch gelden de uitspraken.
Of de bijbel volgens jou waar is of niet, toch gelden de uitspraken. De bijbel is er niet alleen voor degene die er geloof in stellen maar is in het belang van de gehele mensheid. Het is juist hierom dat Jezus opdracht gaf aan zijn discipelen om mensen hiervan op de hoogte te stellen.
Voor christenen is dit een levensreddende boodschap die we uitdragen, jammer dat dit door velen niet wordt gewaardeerd. Je kunt alles altijd draaien en keren van positief naar negatief en andersom.
Dat doet de mens waarschijnlijk al een aantal eeuwen. De bijbel leert dat Gd leven heeft doen ontstaan uit het niets.
Als jij daarom het tegenovergestelde kunt aantonen, dus dat leven uit het niets is ontstaan zonder tussenkomst van Gd, dan is geoof in de bijbel zinloos. Groet, amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Ik lees jouw tekst als "het is gewoon zo, omdat het nu eenmaal zo is". Maar dat is natuurlijk een cirkelredenatie. Zoals je (hopelijk) weet, geven die geen inzicht en zijn ze dus waardeloos als je tot inzicht wilt komen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wil iemand overtuigd raken van het feit dat de Bijbel Gods Woord is, dan moet hij door de Bijbel zelf daarvan overtuigd worden. Vandaar de nadruk op de prediking van het evangelie, vandaar de nadruk op de prediking van de Bijbel. Vandaar ook de opwekking aan u om de Bijbel te gaan lezen en vooral oprecht en eerlijk te gaan onderzoeken. Hopelijk kiest Gd ook U uit. rest mij aan u nog volgende bijbelpassage :
1 Johannes hfstuk 4 [24] Geliefden, vertrouw niet elke geest. Onderzoek* de geesten, om te zien of ze wel van God komen, want onder hen die tot de wereld zijn uitgegaan zijn veel valse profeten. [2] Hieraan herkent u de Geest van God: iedere Geest die erkent dat Jezus Christus mens is geworden, komt van God; [3] iedere geest die dit van Jezus loochent, komt niet van God. Het is de geest van de antichrist*. U hebt gehoord dat Hij zal komen, maar Hij is al in de wereld, nu al. [4] Kinderen, u hoort bij God, en u bent sterker dan de valse profeten, want Hij die u bezielt is machtiger dan hij die de wereld beheert. [5] Zij horen bij de wereld; daarom ontlenen zij hun leer ook aan de wereld en luistert de wereld naar hen. [6] Maar wij horen bij God, en wie God werkelijk kent, luistert naar ons. Wie niet van God is, weigert naar ons te luisteren. Zo onderscheiden wij de geest van de waarheid van de geest van de dwaling. Meer kunnen wij voor U niet doen. Groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Jouw tekst is precies even waar als je het woord "bijbel" vervangt door het woord "koran". Doe dat eens - zou je kunnen laten weten wat het resultaat met jou doet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aan welke passages dacht je uit de koran ? In welke context spreekt de koran over de wederkomst van Jezus ? groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
-- Het is opmerkelijk dat de internet letters “www” in het Hebreeuws gelijk staan aan “666”. Internet zal m.i. mede een belangrijk instrument van de antichrist worden, om zo over ieder mens op aarde de totale controle te krijgen. -- reactie : Ik vind het telkens opnieuw erg interessant dit soort redenaties te lezen. Antw. Beangstigend en bedreigend, zie clip. https://www.youtube.com/watch?v=Xcn6cheOHHE groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Yep. Vroeger vond ik de nacht beangstigend en bedreigend. Vroeger vond ik het idee dat er iets of iemand onder mijn bed kon liggen beangstigend en bedreigend. Mijn tip: verwerf kennis. Kennis leidt tot inzicht. Inzicht is het beste wapen tegen gevoelens van angst en bedreiging.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet beangstigend niet voor degenen die weten en beseffen wat komen zal. Er zijn mensen die kennis..... hebben maar nooit tot inzicht kunnen komen omdat zij al ziende blind zijn. Kennis leidt uiteindelijk tot de waarheid. groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jouw tekst is precies even waar als je het woord "bijbel" vervangt door het woord "koran". Doe dat eens - zou je kunnen laten weten wat het resultaat met jou doet? antw. Je vergelijkt dingen waar je 1 geen geloof in hecht, namelijk het bestaan van Gd. 2 en waar jijzelf geen kennis van hebt. groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Precies. Kennis leidt tot inzicht in de waarheid. Zij die menen te zien maar in werkelijkheid blind zijn, zullen dat inzicht nooit verwerven. Zij zullen slechts in de waan verkeren dat ze inzicht hebben. Een belangrijke vraag die eenieder zich zou moeten stellen is: ben je onfeilbaar? Indien je toegeeft dat je feilbaar bent, moet je tevens accepteren dat je het op dit moment fout zou kunnen hebben. Als je accepteert dat je het fout zou kunnen hebben, zou je moeten kunnen vertellen op welke manier je zou kunnen ontdekken dat je het fout hebt, mocht dat inderdaad het geval zijn. Dus, beste amadeus, vertel eens - aangenomen dat jij toegeeft dat ook jij feilbaar bent - mocht jij het fout hebben, op welke manier zou je dat kunnen ontdekken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fouten ontdekken is 1.
Maar fouten toegeven is wat anders. Om fouten te willen/kunnen toegeven moeten we eerlijk en oprecht zijn met onszelf.
Dat is de basis, maar vooral....
we mogen niet huichelachtig zijn. Uit niets is iets/leven ontstaan. Ik geloof daarom in Gd. Hoe is volgens jou leven ontstaan ?
Waarom geloof je dit ?
Is dit te bewijzen ? groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
""Precies. Kennis leidt tot inzicht in de waarheid."" U verdraait mijn woorden, ik heb gezegd...
kennis leidt uiteindelijktot de waarheid. groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Dat is niet waar het om gaat. Je gaat nu in op de woorden, maar je bent blind voor de boodschap.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We komen een stapje dichter van hetgeen hierboven is beschreven. http://dagelijks.nu/2016/09/25/alle-europese-pasgeboren-babys-zullen-vanaf-december-2016-worden-gechipt/ Zou openbaring dan toch geleidelijk aan in vervulling gaan ?
Ook dit is 1 van de tekenen voorafgaand aan de wederkomst van christus. Vreemd dat, wat in december een feit zal worden,
enkele jaren geleden werd afgedaan als een complottheorie. copypaste: " Reeds verschillende jaren doen er talloze verhalen de ronde, waarin wordt beweerd dat de (Amerikaanse of Europese) overheid het implanteren van een microchip weldra verplicht zal maken voor alle burgers, of voor alle pasgeboren kinderen. Het betreft hier slechts een complottheorie die op geen enkele waarheid berust. " https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/complottheorieeen/complottheoriechipimplantatieweldraverplichtvooriedereen groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weer een stapje dichter naar een cachloze maatschappij, het merkteken van het beest komt dichterbij. 1 van de tekenen voor de Jezus wederkomst. https://www.bankshopper.be/nl/nieuwsoverzicht/nieuwsberichten-betalen/hoe-dicht-staan-we-bij-een-cashloze-maatschappij.html https://www.bright.nl/bright-business/nederland-zou-veel-profiteren-van-cashloze-maatschappij Nog even en we zijn slaven van de maatschappij. http://finalwakeupcall.info/blog/2015/05/13/cash-loze-maatschappij-slavernij/ groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
aansluitend aan de reactie hierboven :
copypaste : "" De zwakte: Dit is precies de zwakte van het “papiergeld” – overheden hebben de macht het papier “wettig betaalmiddel” te verklaren – maar ze hebben niet de macht om dat geld WAARDE te geven. Niemand, zelfs politici zullen je dat niet vertellen. – Alle Centrale Banken moet worden afgeschaft. De gemiddelde burger heeft echt geen idee hoe gevaarlijk en corrupt het Centrale Bank System en hun regering zijn. "" Bron : http://finalwakeupcall.info/blog/2015/05/20/global-collaps-is-nabij/ Volgens mij zal de RFID chip HET toekomstige
betaalmiddel worden. groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Leuk he... wat er ook gebeurt, er is altijd wel een manier om net te doen alsof het al was voorspeld in jouw favoriete boek. Met andere woorden: leuk dat je het bovenstaande beweert, maar andere geloven hebben vergelijkbare "bewijzen". Betekent dat, volgens jou, dat die andere geloven de waarheid vertellen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke anderen geloven bedoel je ?
Welke vergelijkbare bewijzen bedoel je ? Hieronder alvast enkele verwijzingen die voorspeld zijn in mijn boek de bijbel. Nog even en onderstaande is een feit. https://www.youtube.com/watch?v=0hFY3dNEXLo Kijk hoe alles wordt voorbereidt.
Horen wij hiervan in de media ?
Heel weinig.... https://www.youtube.com/results?search_query=rfid+chip+implantat+2017+eu+ Logisch dat hiervan weinig of niets in de media te horen is.
Kijk hieronder en besef welke duistere macht er schuil gaat achter dit hele gebeuren. https://www.youtube.com/watch?v=YKsR50DKXwY https://www.youtube.com/results?search_query=RFID+chip+666 groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ziehier hoe wij mensen Dom worden gehouden. Brussel en Washington maken einde aan persvrijheid http://xandernieuws.punt.nl/content/2016/12/Globalisten-in-VS-en-EU-openen-frontale-aanval-op-vrijheid-van-meningsuiting groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ziehier het bewijs hoe de elite een NWO wil creeren en mensen onder controle willen houden in 1 vredige wwereldregering Zoals de bijbel te kennen geeft zal en vlak voor Jezus wederkomst een uitroep zijn van wereldvrede. https://www.youtube.com/watch?v=x8VDC_UZlAc groet amadeus
Jezus zei dat zijn tegenwoordigheid als hemels Koning, op aarde gekenmerkt zou worden door oorlogen, hongersnoden, aardbevingen, pestilenties en wetteloosheid (Mattheüs 24:7-12; Lukas 21:10, 11).

Waardoor zou al die ellende veroorzaakt worden? De Bijbel legt uit dat Satan, „de heerser van deze wereld”, woedend is omdat hij weet dat hij nog maar een heel korte tijd heeft nu Christus’ tegenwoordigheid als Koning is begonnen (Johannes 12:31; Openbaring 12:9, 12).

Zulke zichtbare bewijzen van Satans woede en van Christus’ tegenwoordigheid zijn er in onze tijd in overvloed geweest. Vooral sinds 1914, een jaar dat door historici als een keerpunt wordt erkend, hebben die bewijzen zich op ongekende en mondiale schaal voorgedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Vooral gedurende de laatste 100 jaar is de armoede gedaald en de welvaart toegenomen. Het aantal mensen dat lijdt aan hongersnood is in die 100 jaar gigantisch gedaald. Er vallen nu veel, veel minder slachtoffers aan wereldwijde epidemieën dan in de eerste helft van de vorige eeuw. Zo te zien is Jezus op zijn retour. Evenals andere vormen van religiositeit. Dat gaat hand in hand met een verbetering van onze leefomstandigheden. Als mensheid zullen we het zelf moeten doen. De geschiedenis bewijst dat wij dat best kunnen. Zeker, er zijn tegenslagen zoals grote oorlogen, grotere en kleinere burgeroorlogen, het oplaaien van geloof (of dat nu religieus fanatisme is of het geloof in complotten), politieke malversaties enzovoort. Maar al die tegenslagen zijn tijdelijk. Telkens blijkt dat wij, als mensheid, die tegenslagen te boven komen en daarna beter af zijn dan daarvoor. De mensheid zal het zelf voor elkaar moeten krijgen.
De mensheid heeft het zelf al behoorlijk goed voor elkaar gekregen.
De mensheid zal doorgaan met het goed voor elkaar krijgen.
erotisi
8 jaar geleden
Je kunt lijkt me de invloed van religie niet afdoen alsof die er niet geweest is in positieve zin.
De religie is er altijd geweest niet voor iedereen op dezelfde manier maar wel als het zout der aarde opdat het behouden mag blijven. En natuurlijk heeft de mens daar zelf aan meegewerkt en gezorgd voor een betere welvaart en welzijn.
Cryofiel
8 jaar geleden
Religie staat in dit opzicht los van de vorderingen die de mensheid heeft bereikt. De redenatie die in dit antwoord wordt gegeven klopt niet, dat is wat ik duidelijk wilde maken. Antwoordgeefster doet net alsof het steeds slechter gaat in de wereld, en zij koppelt dat aan haar geloof. In werkelijkheid gaat het steeds beter in de wereld. Weliswaar met horten en stoten, maar op de wat langere termijn bezien gaat het onmiskenbaar beter en beter.
erotisi
8 jaar geleden
Er zijn zeker dingen die beter gaan in de wereld, en toch kun je hier de religie niet helemaal los van zien al begrijp ik dat met de vorderingen in de medische wereld bijvoorbeeld het verband niet direct zichtbaar is. Toch kan ik ook niet ontkennen dat in de recente
20e eeuw toch twee grote wereldoorlogen zijn gebeurt. Dus om dan te zeggen dat het op langere termijn beter gaat weet ik niet zeker. Dus wat welke criteria en tijdsperiode hanteer jij dat het op de wat langere termijn beter en beter gaat ? Deze heb ik nog wel gevonden:
http://files.onenessenschede.nl/200000008-94c1d95ba4/Vooruitgang_in_tien_grafieken.pdf Maar wat betreft de menselijke geschiedenis toch een betrekkelijk korte periode
Cryofiel
8 jaar geleden
De wereldoorlogen waren groot. Maar als je kijkt naar het aantal doden als percentage van de mensheid, waren vroegere oorlogen vele malen wreder. Epidemieën zijn er nog steeds. Maar als je kijkt naar het aantal slachtoffers, stellen ze niets meer voor vergeleken met vroegere epidemieën. Hongersnood is er nog steeds. Maar als je kijkt naar hoeveel mensen vroeger van honger stierven, is de situatie nu veel beter dan toen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de prachtige toespraak van Hans Rosling bij TED:
https://www.youtube.com/watch?v=hVimVzgtD6w
erotisi
8 jaar geleden
Dat overigens Jezus op zijn retour lijkt is wel voorspelt: "In de eindtijd zullen er nog veel mensen van het geloof afvallen: "1 Maar de Geest zegt nadrukkelijk dat in de eindtijd sommigen het geloof zullen verlaten, doordat ze luisteren naar dwaalgeesten en naar wat demonen hun leren. 2 Ze worden hiertoe aangezet door huichelachtige leugenaars, die hun eigen geweten hebben dichtgeschroeid" (1 Timoteüs 4:1-2). https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Afval
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat is het leuke van religie: wat er ook gebeurt, je kunt altijd zeggen dat het in overeenstemming is met jouw geloof. Zo lijkt het altijd net of jouw geloof correct is - zonder dat dat noodzakelijkerwijs het geval is, want het geloof is niet falsificeerbaar. Maar goed, dat is niet waar het in mijn eerste reactie om gaat. Mijn reactie ging in op de bewering van antwoordgeefster dat het steeds slechter gaat in de wereld. Die bewering klopt niet. Het gaat juist steeds beter, en die verbetering gebeurt zelfs in een steeds sneller tempo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ of het nu beter of slechter gaat dan vroeger, daar gaat het niet over. De context van mattheus 24 vertelt ons dat er een reeks tekenen zouden zijn die zich binnen 1 beperkte tijdsperiode zouden voordoen. Dit is het begin van de grote verdrukking die steeds erger en erger zal worden. Het zal een tijd worden van enorme verschrikking. vers 21,22 groet, amadeus
Cryofiel
8 jaar geleden
Ja, leuk, tot zover het verhaal. De praktijk wijst anders uit. Kijk maar naar de wereld om ons heen. Het gaat steeds beter.
Computoon
8 jaar geleden
Dan zie je "de wereld" wel beperkt. De hongerproblemen in Afrika zijn nog steeds niet opgelost, er zijn zeer veel vluchtelingen en die zijn niet voor niets gevlucht, mensen lijden nog steeds onder dictators in verschillende landen en natuurgeweld is er ook nog steeds. Kijken we wat dichter bij huis: discriminatie en vooroordelen leven nog steeds, ongenuanceerde uitspraken doen zonder je te bekommeren om degenen die ze aangaan is zelfs tot een politieke kunst verheven, gewone fatsoensregels staan ter discussie. (Als schooldirecteuren al brieven moeten gaan sturen omdat leerlingen alle normen hebben losgelaren op kledinggebied, zit er in geestelijk opzicht toch iets fout.) Materieel gaat het steeds beter in de wereld maar niet voor iedereen en zeker niet overal. En toch voelen veel mensen zich niet gelukkig, is er veel eenzaamheid en ook veel onverdraagzaamheid.
Cryofiel
7 jaar geleden
Dat klopt allemaal. Alles wat je noemt is geheel in overeenstemming met wat ik opmerk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onderstaande een teken waar de wereld voorstaat.
Een bijbelse vervulling van de tekst.
De gehele wereld is in de macht van de boze/goddeloze.
Deze boze/goddeloze is satan de duivel. https://eindtijdchristen.com/over-de-komst-van-de-antichrist/de-nieuwe-wereld-orde/ groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid was er zo weinig hongersnood als nu. Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid waren er zo weinig slachtoffers van oorlog als nu. Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid vonden zo weinig mensen een gewelddadig levenseinde. Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid was de gemiddelde levensduur zo hoog als nu. Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid was het aantal gezonde levensjaren zo hoog als nu. Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid hadden we zoveel materiële rijkdom als nu. Nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid hadden we zoveel gelukkige situaties als nu.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of de situatie op dit ogenblik beter is dan vroeger doet er niet toe.
De bijbel geeft een reeks tekenen die zich tegelijkertijd in een bepaalde tijdsperiode zouden voordoen. De bijbel noemt dit het begin van de grote verdrukking die naar gelang de tijd nadert, zijn climax zal kennen. punt 1 Het weer kan gestuurd worden door de elite en ze zullen het gebruiken om overstromingen en aardbevingen te creëren met als gevolg voedseltekorten en ziektes.
Google maar, zoek maar op. 2 chaos......Er zijn geruchten dat Turkije van hun grondwet een religieuze grondwet wil maken.
Het begin van het centrale kalifaat.
Erdogan en Ottomaanse rijk..... https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=Erdogan+en+het+kalifaat+en+ottomaanse+rijk Dit alles aangestuurd door de elite.
Creeer chaos en kom dan met een oplossing.
De NWO.
Wie nu nog ontkent dat er een NWO opkomst is,
die slaapt.
Sleutelwoorden Elite, illuminati, NWO. De bijbel voorspeld een vreselijke periode die niemand ooit gekend heeft, de chaos gecreerd door de elite illuminati. De bijbel voorspeld een uitroep van een wereldomvattende vrede.
Dit zal gebeuren wanneer het antwoord op de gecreeerde chaos een feit is. De NWO. Jezus zal dan komen als een dief in de nacht.
Niemand zal het tijdstip weten, het zal wel ogenblikkelijk zijn.
Dus kort na de uitroep van wereld vrede. groet, amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Je schrijft:
"Of de situatie op dit ogenblik beter is dan vroeger doet er niet toe." Dat doet er wel toe. Het is namelijk het centrale punt in de argumentatie van antwoordgeefster. Doordat ik laat zien dat het centrale punt waarop haar antwoord is gebaseerd onjuist is, laat ik zien dat haar antwoord onjuist is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is het nu vrediger dan vroeger? Oorlog: Na de wereldoorlogen waarbij voor het eerst gebruik gemaakt werd van totale oorlogvoering, zowel te zee te land en in de lucht,hebben zoals Jezus zei "oorlogen en berichten van oorlogen "de mensheid nooit met rust gelaten: Tussen 1946 en 2013 waren er volgens één telling 331 gewapende conflicten, waarbij miljoenen zijn omgekomen. En nu is het zo dat elk mens op aarde waar hij ook woont een potentieel slachtoffer kan zijn van het internationaal barbaars terrorisme dat alle verbeelding tart!! Goed wetende dat dan de landen waar er geen oorlog is ,hun "hun plastic vrede" moeten instant houden met hun atoomarsenalen waarmee ze elkaars landen meerdere malen in een levenloze sintel kunnen veranderen..
Cryofiel
7 jaar geleden
Om je vraag te beantwoorden:
Ja, het is nu vrediger dan vroeger. Veel vrediger. Nog nooit in de geschiedenis van de mensheid vielen er zo weinig slachtoffers door oorlogen als nu. Nog nooit in de geschiedenis van de mensheid was de kans om op een gewelddadige manier te sterven - door oorlog of door ander geweld - zo laag als nu. Terrorisme speelt een verwaarloosbare rol is het aantal sterfgevallen. De kans om te overlijden als gevolg van een verkeersongeval is veel groter dan de kans het slachtoffer te worden van een terrorist. Zelfs de kans om te overleiden als gevolg van een ongelukje in of om het huis is stukken groter dan de kans dat een terrorist jou te grazen neemt. Dus ja, de wereld is stukken vrediger geworden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik dacht dat de "Doomsday clock " in het leven geroepen is door wetenschappers?
Cryofiel
7 jaar geleden
Yep. Maar dat heeft niets met dit onderwerp te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De dreiging om atoomwapens te gebruiken heeft ook invloed op de wijzers van de klok.
Cryofiel
7 jaar geleden
Klopt. Maar nogmaals, al mijn stellingen blijven geldig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We leven in een schijn van veiligheid.
Een sluier, die, zoals de bijbel vermeld, door de duivel over de mensheid werd geworpen .
Maar sommigen laten graag hun oren kittelen en horen graag wat ze graag willen horen. Het antw. op de vraag is correct.context matth. 24. datum 1914 kan idd een discussiepunt vormen. " Oorspronkelijk stond de klok symbool voor de angst dat de mensheid zichzelf en de planeet zou vernietigen door nucleaire oorlogsvoering. Nu symboliseert ze ook de dreiging van klimaatverandering. Sinds januari 2015 staat de doemdagklok op een angstaanjagende drie voor twaalf, maar het ziet er naar uit dat de minuutaanwijzer vandaag dichterbij middernacht zou kunnen komen door de spanningen tussen de Verenigde Staten en Rusland en de recente kernproef door Noord-Korea. In 2010 werd de klok nog achteruitgezet tot zes minuten voor twaalf vanwege de nucleaire gesprekken tussen de Verenigde Staten en Rusland en het akkoord om de temperatuurstijging op Aarde tegen te gaan. 1991: 17 minuten voor middernacht is de tijd in 1991 wanneer de Koud Oorlog officieel wordt beëindigd. " bron:
http://www.knack.be/nieuws/wetenschap/wetenschappers-onthullen-het-nieuwe-uur-van-de-doemdagklok/article-normal-650647.html groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Ja, leuk he, hoe die klok heen en weer wordt gezet. Voordeel is dat we inzicht krijgen in hoe wij, als mensheid, ervoor staan. Hoe we op dit moment omgaan met onszelf, het klimaat en onze natuurlijke omgeving. We hebben de stap gezet van "onbewust onbekwaam" naar "bewust onbekwaam". Althans, voor een deel van de mensheid, want nog lang niet iedereen is zich ten volle bewust van de realiteit van de bedreigingen. En dan zijn er nog de al genoemgde bedreigingen die niet eens worden meegenomen in de doomsday clock. Maar goed, al is het nog slechts gedeeltelijk, dit is de eerste stap in het bekende rijtje:
1.  Onbewust onbekwaam.
2.  Bewust onbekwaam.
3.  Bewust bekwaam.
4.  Onbewust bekwaam. Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat het zinvol en nuttig is om deze stappen te doorlopen. En dat kan nu eenmaal pas nadat je bent begonnen met die eerste stap - in dit geval dient de doomsday clock, hoe beperkt ook, dat doel. We zullen het als mensheid toch echt zelf moeten rooien. Alles wat ons daarbij kan helpen zoude we moeten aangrijpen. Ook als dat een nogal beperkt instrument is zoals de doomsday clock.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Cryofiel Het gaat hier over Jezus' wederkomst. Die zou herkend kunnen worden aan de genoemde tekens. Begin vorige eeuw (bijv. de wereldoorlogen) waren er vele dieptepunten. Echter, er zal een moment komen, ná Jezus' wederkomst, dat alles beter zal lijken te gaan. 1 Thessalonisenzen 5:3 zegt dat dat het moment van goddelijk ingrijpen gaat plaatsvinden.
https://www.bijbelgenootschap.nl/nbv/1-tessalonicenzen/5/ Bemerk dus 2 verschillende momenten!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
""""Maar goed, al is het nog slechts gedeeltelijk, dit is de eerste stap in het bekende rijtje:
1. Onbewust onbekwaam.
2. Bewust onbekwaam.
3. Bewust bekwaam.
4. Onbewust bekwaam. """"" Je mag het noemen zoals je wil.
Dit is wat ons staat te wachten. Ik noem het " met voorbedachte rade "
Alles werd al jaren gedirigeerd, velen noemden dit
" complottheorieën. lees en doorzoek vrijblijvend, en vergeet niet al de aangehaalde bronnen via deze link. http://xandernieuws.punt.nl/
Cryofiel
7 jaar geleden
@artra, ik lees uit jouw tekst dat Jezus al moet zijn wedergekeerd, omdat het de laatste ruwweg 100 jaar geleidelijk steeds beter ging met de mensheid. Is dat inderdaad wat je bedoelt? Zo ja, *wanneer* is Jezus dan wedergekeerd? Want die verbetering van de situatie van de mensheid is al sinds de middeleeuwen aan de gang. Het gaat de laatste tijd alleen steeds sneller en sneller dan aan het begin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We hebben nog nooit zo dicht tegen een totale vernietiging gestaan.
Wereldomvattend zoals de bijbel te kennen geeft.
Een teken voorafgaand aan de komst van christus. Zoals ik eerder hierboven aanhaalde.
We leven in een schijn van veiligheid. Zie link.... http://xandernieuws.punt.nl/content/2016/10/Bondgenoot-Putin-waarschuwt-Amerikanen-Stem-op-Hillary-betekent-kernoorlog groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zie ook https://www.youtube.com/watch?v=5BVSAEJbF00 groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk waarom de wereld in de vernietiging wordt gestort.
Griekenland als eerste. We strijden niet tegen mensen.....
maar tegen duistere machten. https://www.youtube.com/watch?v=sOyRjKuD3q4 groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
derde wereldoorlog op komst gestuurd door de elite de machteshebbers , F E D . Creeer eerst chaos, kom dan met een oplossing, de NWO. die vrede zal brengen in slavernij zoals voorzegt door de apostel Paulus. zie video... https://www.youtube.com/watch?v=sOj-RFTutKA groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zie ook waarom dit allemaal gebeurt. https://www.youtube.com/watch?v=oExgn0zqwqQ kijk ook naar de vervolg video`s groet amadeus
Cryofiel
7 jaar geleden
Tjonge... dezelfde boodschap die al zo'n 650 jaar wordt verkondigd: "het kan elk moment afgelopen zijn!" We leven in de eindtijd. Echt waar. Onze generatie zal dat nog meemaken, geloof het maar voor je eigen bestwil. En dat al een paar eeuwen lang...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Handelingen hoofdstuk 1...... .
vers 6.
Degenen die daar samengekomen waren, stelden Hem toen de vraag: ‘Heer, herstelt* U in deze tijd het koninkrijk voor Israël?’ [7] Maar Hij zei tegen hen: ‘Het komt jullie niet toe de tijden of momenten te kennen die de Vader in zijn volmacht heeft vastgesteld; [8] maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen....... . Je moet niet geloven wat "mensen" zeggen of voorspellen, maar onderzoek zelf. Wat we heden ten dage meemaken was er 650 jaar geleden niet.
Er was geen sprake van een MerkTeken...
Geen sprake van een wereldomvattend controlesysteem....
Geen communicatie zoals wij dit Nu kennen....
etc. .... Jezus himself heeft ons Tekenen gegeven in de evangelieen.
Later de apostel Petrus, Paulus Johannes en Jakobus die voor de komst van Jezus zichtbaar zouden worden.
Jezus gaf een gelijkenis met de vijgeboom.
Wanneer Alle bladeren (Tekenen) in bloei staan..... Mattheus.....
[32] Leer van het beeld van de vijgenboom: Als zijn twijgen zacht worden en zijn bladeren zich ontvouwen, dan weten jullie dat de zomer in aantocht is. [33] Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dat allemaal ziet, dat het dan vlak voor de deur staat. [34] Ik verzeker jullie, deze generatie gaat niet voorbij voordat dit allemaal gebeurd is...... . Jezus beloofde, zoals hierboven in de tekst van handelingen duidelijk wordt gesteld, de Heilige Geest. De generatie waarover Jezus het heeft omvat de periode vanaf diegenen die na zijn terugkeer in de hemel de HG ontvingen (met pinksteren) tot zijn wederkomst. groet amadeus.
Alleen als je in Jezus gelooft, zou je er 'zeker van kunnen zijn' dat hij terugkomt, je denkt dat omdat het gepredikt wordt. Je gelooft dus de man op de kansel die dit vertelt. Dat heet geloof en ook vertrouwen. Je gaat er dan vanuit dat de waarheid verteld wordt.

Wat is zeker? Zeker is dat ik zakdoekjes nodig heb als ik verkouden ben. Dat is iets dat tastbaar is.

Geloof is een niet tastbaar iets en kan derhalve niet bewezen worden 'm, anders dan bij de feitelijke gebeurtenis.

Voor ons begrip van tijd 'duurt' het misschien wel erg lang. Vergeet niet dat wij maar een klein onderdeel van een zoveel groter geheel zijn , het heelal , en dat is weer onderdeel van . Misschien zij wij in die 'wereld' wel mieren en is onze uiteindelijke 'funcie' in die wereld zoiets als een eendagsvlieg hier..... en dat is weer lastig , want wat voor ons "een dag" is , kan elders wel een minuut of zelfs een seconde in tijd duren.

Allemaal mogelijkheden, die eerst al dan niet bewezen (moeten) worden.

Antwoord

Niets is zeker , zonder geloof , is niets zeker.
Dat wil zeggen als het niet bewezen kan worden, niet feitelijk is, dan kun je zeggen dat het niet zeker is en is de vraag daar: bestaat of bestond Jezus eigenlijk wel?

Een boek is geen bewijs, er zijn vele boeken geschreven over allerlei onderwerpen en ook over mensen. Niet alles gaat dan over een bestaande of zelfs levende persoon.

http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Kosmologie/002.html