Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je psycholoog/begeleider een kadootje aannemen?

Mijn behandeling zit er op en als bedankje wil ik graag een kaartje met een kleinigheidje geven? Mag dat? Zo ja, wat is passend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

een doosje "Merci" altijd leuk om te krijgen en daarmee bedank je hem gelijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die blauwe merci zijn 't lekkerst :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het blauwe doosje bedoel ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sterrehemel, waar baseer je dat op? Kleinigheidjes mag wel, een kaartje doosje chocola eenmalig als bedankje vormt geen probleem hoor.
Meestal staat er in het personeelsbeleid dat ze kleine kadootjes wel mogen aannemen. (bij de werkgevers waar ik heb gewerkt binnen deze sector) Echter mogen ze geen geld aannemen.
Ik zou zeggen: een doosje chocolade, een planje, een kaartje met een gedichtje... hou het klein en kijk of het bij je begeleider past. (voor een man doe je minder snel een plantje dan voor een vrouw)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk mag je een kadootje geven! En natuurlijk zal je begeleider deze aannemen! Een bos bloemen is ook altijd leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als blijk van waardering, natuurlijk, leuk is misschien een 'kerstkrans', is 2 vliegen in1 klap, een bedank/kerstkaartje, voila!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een warme handdruk ( je mag haar of hem misschien even omhelzen; ligt eraan hoe jullie wederzijds contact was).
En kadootje als tastbaar bewijs van sympathie mag altijd denk ik ,aan de andere kant verdient de therapeut ook zó'n honderd euro per uur aan jouw begeleiding; sympathie is zijn/haar betaald beroep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Dat is een persoonlijk bedankje. Maar hou het bescheiden. Zelf vind ik het fijn, om te geven en om te krijgen, een mooie kaart met een persoonlijk woordje of een toepasselijke tekst.

Het zijn de kleine dingen die het doen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag mensen toch altijd een cadeautje geven?
En als je hem wil bedanken mag het gewoon.
Ik zal een fotolijstje kopen of bloemen of chocola ofzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding