Praten met vrouwen

Eigenlijk schaam ik me een beetje voor deze vraag, maar op feestjes heb ik geen goed gespreksonderwerp als er dames bij zijn.
Als ik niks tegen ze zeg ben ik onbeleefd en zo ja dan snappen ze me niet.

Waar kan ik het over met ze hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Stel open vragen, begin eerst voorzichtig met voor de hand liggende dingen: het weer bijvoorbeeld. Wegkijkende ogen van haar, ongemak, te weinig respons? Dan kun je nog makkelijk dit gesprekje afronden en subtiel naar een ander bewegen op zo'n feestje! Als je merkt dat je gesprekspartner interesse toont, kun je over gaan tot wat meer diepgang of gewoon gezellig over koetjes en kalfjes. Maar stel vooral wat leuke vragen, meestal vinden mensen het wel fijn om iets over zichzelf te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Toon interesse in de dames die je ontmoet. Jij hoeft zelf geen discussie te voeren, maar informeer bij de dames naar werk, huis, kinderen, vakantie, vrije tijd etc.
Vanzelf ontstaat dan een gesprek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veel gemaakte "fout" is dat jongens een onderwerp zoeken waar ze veel over weten,en zodoende een gesprek op gang kunnen houden,of dat ze over zichzelf beginnen...
het is wijzer om om over de dame in kwestie te praten,hobby's,interesses,werk enzovoorts
maak je ook meteen een betere indruk omdat je jezelf niet meteen probeert te "verkopen"
Tenminste dit is mjn mening he ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk!+1
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt. Vrouwen willen *praten*. Geef ze die kans.
Als je het eng vindt om alléén met een vrouw te praten zorg dan dat je bij een groepje staat. Meng je in het gesprek en praat wat mee. Wanneer je merkt dat het op die manier steeds makkelijker gaat durf je snel met een wat kleiner groepje en zelfs privé te praten.

Drink eventueel (het is toch een feestje..) een drankje of 2 om wat losser te komen. Stop wel op tijd, het gaat erom om wat losser te komen niet om te gaan lallen..

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Datzelfde had ik vroeger met mannen. maar ik ben er redelijk overheen gegroeid geloof ik.
begin met een praatje hoe ze op het feest zijn beland, relatie tot gastheer/vrouw dus. luister eerst wat het gespreksonderwerp is, vraag daarover waarom of wat.
klikt het niet, verontschuldig je dat je een bekende ziet die je even moet spreken, of voor wat dan ook, en verdwijn naar het volgende groepje
13 jaar geleden
Goed kunnen luisteren is veel belangrijker dan goed praten (helemaal als je hier moeite mee hebt)

En als je goed en genoeg luistert leer je genoeg om goed te reageren en een gesprek op gang te houden, je kan er dan kleine stukjes van jezelf en jou ideeen en ervaringen doorheen gooien!

Succes

En er is niks mis mee om je af en toe kwetsbaar op te stellen en het gewoon eerlijk te zeggen (als je 1-op-1 staat met een vrouw) dat je er moeite mee hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja helemaal goed. Je zult eerder opvallen (en blijven "hangen") door echt geinteresseerd te luisteren naar wat je gesprekspartner je te vertellen heeft, dan door slap te gaan staan oh-en om maar interessant gevonden te worden. En humor doet het altijd!
Gewoon over auto's, voetbal en sex beginnen, als ze je echt leuk vindt blijft ze geinteresseerd ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat Anneliez zegt zou ik ook doen. vraag haar hoe ze hier terecht kwam, hoe ze gemeenschappelijke vrienden leren kennen heeft, en vraag dan naar haar interesses. Het is niet erg dat je er niets over weet. De meeste vrouwen hebben graag dat je interesse toont in hun leefwereld, en leggen je graag uit wat bepaalde dingen (vb hobby's) inhouden. Dit kan je dan eventueel vergelijken met dingen die je zelf graag doet, en voor je't weet is het gesprek helemaal op gang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend dat alle vrouwen weer anders zijn.

Je hebt er bij waar je van alles tegen kunt zeggen en die alles prachtig vinden.
Andere waarbij je elk woord moet wegen.
Als niets weet dan vraag gewoon wat ze doen en hoe ze op het feestje verzeild zijn geraakt. Misschien ontstaat er een raakvlak.
Ik begin meestal zo en peil een beetje wat voor persoon ik tegenover me heb, en of ik er de energie voor heb, want de hele tijd grappig zijn kost me soms teveel.
Alfa mannetjes doen het nog steeds goed bij de vrouwtjes, ook al zeggen de vrouwtjes van niet. Dus het hoogste woord, de poop uithangen, arm om de schouder, roepen, etc. is iets wat je moet kunnen en als je het kunt dan scoor je.
Ben je gewoon een aardige rustige vent dan gaat alles wat moeizamer. Accepteer dat gewoon.
Je bent in ieder geval niet de kale konten baviaan met z' n tros bananen, ook al hangen er de wijfjes omheen.
Er zijn ook vrouwen die daar niets van moeten weten, al zijn ze in de minderheid.

Misschien dat je vooraf je je een beetje kunt inlezen. Als je naar een feestje gaat met jonge mensen moet je wat weten over muziek, kleding, hippe shit. Als ze wat ouder zijn, gestudeerd etc. dan is het handig dat je weet waar bepaalde universiteiten liggen, welke studentenverenigingen er zijn, hun rituelen, restaurantjes, bars etc.

Zorg dat je wat weet. Dat is het voornaamste. En dan kun je ook praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je humor in, dat werkt meestal het beste!!
Vrouwen houden meestal niet van die serieuze types..
Ik ben hier ook vaak tegenaangelopen en ouwehoeren werkt toch het beste merk ik nu!!!
En blijf vooral ook jezelf, ga je niet groter of kleiner voordoen dan je bent!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wie je tegenover je hebt, want de een is wat roeriger met de mond dan de ander, maar wees vooral je zelf, dan komt het vast goed!!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me dan wel af wat voor vrouwen het zijn die binnen jouw ' kring' vallen.
Zijn het bv huisvrouwen zonder hobby's of interesses, terwijl jij hoogopgeleid bent, een goede baan en brede belangstelling hebt?
Zo ja, laat op zulke feestjes dan eens je dagdagelijkse ' niveau' en interesses los en luister goed naar de conversatie. Je zult nog versteld kunnen staan hoe boeiend vrouwen, ook zonder indrukwekkende banen en posities, in het leven kunnen staan. Hoe wijs zij uit de hoek kunnen komen als het over de dingen des levens gaat. Hoe sterk zij op hun benen kunnen staan, hoe flexibel en tolerant of juist doortastend m.b.t lastige huisgenotenen hoe zij met een minimum aan middelen in staat zijn rond te komen, er verzorgd en aantrekkelijk uit te zien en kinderen behoorlijk groot te brengen.

Tja..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent gewoon verlegen,dat is nu eenmaal zo.
Gewoon accepteren dat je wat verlegen ben,er zijn volgens mij ook vrouwen die dat weer leuk vinden.
Gewoon je zelf zijn,en doe gewoon hoe je je voelt,op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bied haar een drankje aan dan loop je samen naar de bar en dan neemt een van jullie twee wel een initiatief om wat te zeggen, zoniet dan heb je nog tijd tijdens het drankje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je een beetje gespannen omdat je dit van jezelf al weet.
Maar vrouwen praten op zich al graag en vragen ook graag. Dus dat scheelt.

Als je een gesprek wilt beginnen vraag je hoe die persoon hier verzeild is geraakt. Van jezelf vertel je dat ook.
Een algemene opmerking over de locatie, de sfeer, de hapjes is niet zo moeilijk.
Informeren naar iemands werk/dagbesteding is ook neutraal.

En als je weer weg wilt, zeg dan even dat je het leuk vond om even kennis gemaakt te hebben en dat je ook nog even met een paar andere mensen wilt spreken, maar misschien dat je haar misschien straks nog wel even tegenkomt. Leuke avond verder.

Gaat vast lukken, de volgende keer. En hou daarbij in gedachten dat ook veel vrouwen soms klotsende oksels hebben omdat ze niet weten waar ze het over moeten hebben. :)