Waarom rijdt u nooit 110 waar u slechts 80 mag?

A. Ze zouden me eens aan kunnen houden / een boete kan ik nu niet hebben.
B. Dan rijd ik gevaarlijk(er).
C. Och dat doe ik wel eens, hoor.
D. Slecht voor 't milieu.
E. Kost meer benzine/slijtage... Kan dat extra geld niet missen.
F. Ik zou me schamen t.o.v. de andere weggebruikers.
G. Anders: ...
H. Combi van (punten hierboven): bijv. 'B & F'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

C. en weet je dat zouden er meer moeten doen :-)
nee hoor ik vind mezelf wel eens aso maar kom op hee. 80 is echt een rot snelheid.
bij 50km rij ik wel 80 dus strikt genomen rijd ik 30 km te hard standaard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

C.

Eerlijk is eerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
G. Ik heb geen auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... 110... gecorrigeerd bedoel je? In dat geval is het G: Anders.
Als je gesnapt wordt, krijg je direct een aantekening.

En om eerlijk te zijn: 109 rijd ik incidenteel wel eens op een 80-k weg, maar meestal hou ik me keurig aan een snelheid van zo'n 10 km/u te hard :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een combi tussen de meeste van de punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rijd nog te hard achteruit de oprit af dus dan weet je genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tis trouwens zo dat 110 milieu vriendelijker is dan 80 km 'per uur! ;) en van die slijtage is ook broodje aap verhaal... niet geloven hoor!! waarom denk je dat je in nederland maar 120 mag? en geen 180+ zoals in duitsland.. heeft allemaal met milieu te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan 110 vriendelijker zijn? Je verbruikt dan toch meer energie per km?
En bij 110 moet je techniek toch wel iets meer te lijden hebben dan bij 80, lijkt mij (scheelt misschien niet veel, maar toch vast wel iets).
A b en c, afhankelijk van de situatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg braaf. Maximaal 90, maar 80 vind ik ook geen probleem.

Het is veiliger.

En ik heb gemerkt dat het voor je reistijd geen fluit uitmaakt of je 80 of 110 rijdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
G ik heb geen auto maar ik heb nog nooit in een auto gezeten dat helemaal keurig volgens de regels reed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
H.

A. Een boete is zo zonde van je geld.
C. Ik heb wel es harder gereden dan die 110.
G.: Als me auto vol zit met personen of spullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
B. Ik ben echt niet superbraaf met snelheid, maar let wel altijd op veiligheid. Een 80-weg is simpelweg niet ingericht op een snelheid van 110.

Je kan alleen veilig 110 rijden op een 80-weg als al het overige verkeer je snelheid goed inschat en zich zelf wel aan de regels houdt (bijvoorbeeld voorrang geven als ze de 80-weg op willen draaien) en zo'n hoge dunk heb ik niet van ale verkeersdeelnemers...