Als je één dag met dieren kon praten, met welk dier zou je dan een gesprek willen hebben?

Je kunt er dan uiteraard niet alleen mee praten, maar je kunt ze ook verstaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (15)

Met me eigen hond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een dolfijn en dan vragen waar hun wijsheid en fijngevoeligheid vandaan komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een mier. Het lijkt me vrezelijk om met de gedachten te lopen dat er mega grote reuzen rond lopen.

Toegevoegd op 27-06-2009 13:58:17
laatste zin is een beetje raar :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een eendagsvlieg.
Ik zou hem uitnodigen voor m'n verjaardag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn verjaardig is over 10 maanden ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dag, niet dig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komen er allemaal eendagsvliegen op je verjaardag?
Aan een haai zou ik vragen of ie het heel erg vond, die
film 'Jaws'
Aan een hyena zou ik een mop vertellen.
Aan een vlieg zou ik vragen om te gaan spioneren in het
kabinetsberaad.
En aan allemaal zou ik vragen of ze denken dat ze in een volgend leven als mens terugkeren.
14 jaar geleden
Met mijn smausje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe maar een hond of dolfijn. Daar schijnt intelligentie in te zitten.

Het lijkt me een lastige zaak om een gesprek met een hersendood dier te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Toet;

Bij ons in huis hebben we nog wel eens de gewoonte om de gedachten (volgens ons) van de hond uit te spreken. Ik zou dus de gelegenheid nemen om uit te vinden wat ze werkelijk gezegd zou hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met onze bruine labrador!! Ik zou wel eens willen weten wat er in dat mooie koppie omgaat. Vooral als ze gaat liggen met een diepe zucht... Wat zou ze bedoelen? Wat heb ik toch een hondenleven? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een bultrug / humpback whale.
Ik zou zo héél graag willen weten wat ze "zingen" en waarom, en hoe het voelt om de hele oceaan te kunnen doorkruisen, en wat hij/zij gezien heeft onderweg, want wij mensen weten meer over de maan en de sterren dan over de oceaan-bodem.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als we dan toch gek gaan doen, mag het dan ook een overleden dier zijn?
wat zou ik dan graag eens praten met mijn kater daan, vorig jaar october overleden op 16 jarige leeftijd.
wat een speciaal dier was dat, wat een band had ik met dat beestje.

als tweede keus zou ik wel eens met een spin willen praten, op afstand uiteraard ;p
zo'n grote renspin.
wie weet zou ik na een praatje minder bang voor 'm zijn :)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat eerste kan ik me goed voorstellen en wat dat tweede betreft: zeker weten dat je angst voor spinnen verdwijnt...
Dan is de keus snel gemaakt, met een orka.

De enige vijand van de orka, is de mens. Ik zou graag willen weten hoe ze over mensen denken, aangezien mensen ook een goede band met orka's kunnen hebben. Ook zou ik willen weten hoe ze het leven ervaren, ze worden gemiddeld bijna zo oud als een mens dus ze hebben vast veel interessante dingen te vertellen.

Leuke vraag trouwens :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een gesprek willen met een ander lekker dier. Dit kan natuurlijk niet, maar de fluisteraar scoort goed bij dieren. En dan te bedenken dat ik tegen de bloemen praat als ik ze water geef. Wij mensen hebben zo nu en dan beestachtig gedrag, en vaak genoeg spreken we dan van onzin. Toch zijn er helaas nog mensen die afgeblaft worden. Ik weet zeker dat de voorbijganger die een liedje fluit, mischien wel in gesprek is met verschillende vogels. Zo`n figuur is een vreemde vogel, maar ik zou kiezen voor een otter, hij ruikt lekker, en een visje eten op je rug lijkt me wel wat. Talloze fabels waarin dieren kunnen praten zijn de afspiegeling van onszelf. Ik ben blij dat ik kan praten mijn gevoelens onder woorden kan brengen, ik ben blij dat spreek vanuit mijn hart. Maar stil hoop ik toch dat die beer die ik kreeg in de ambulance, nog eens iets liefs zei, al was het maar een knipoog. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een olifant.
Olifanten komen op mij over als wijze, bedachtzame dieren met een nog niet helemaal ontdekte intelligentie.
Op verschillende plekken in de wereld zag ik olifanten en kon ze aanraken.
Er was een soort van energie bij sommige waardoor ik dacht dat er meer was om naar te luisteren dan alleen maar hun trompetachtig "getetter".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein stapje voor je in die richting : boek "Silent Thunder"- in the presence of elephants - door Katy Payne - over de communicatie van olifanten oa. door infra-sound - heel boeiend !
Met een leeuw, prachtig dier, zo majestueus en trouw, vooral trouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geintje zeker??